onsdag 15 juli 2009

Nybakat


Våra sommargäster bakade nästan 140 st mjukkakor i går. Doften av hembakt bröd höll i sig långt in på kvällskvisten i vårt hus. Underbart... I morse kunde jag inte låta bli att avnjuta varm choklad, som jag doppade detta goda bröd i, med mycket ost och extrasaltat bregott på. Mums!

Häcken blev i går klippt. Det tog nästan halva dagen. Den är ju rätt så gigantisk. ..
Tonåringarna bakade jättegod hemmagjord pizza och lekte i vattenspridaren hela kvällen.

Tömkörde min Farmarpojke som äntligen börjar vara på bättringsvägen efter sin segdragna förkylning. Hörde att det är många förkylningsvirus i farten och det är säkert ett sådant som envisats med junior.

Mina morgontrötta ungdomar ska strax väckas. Vi har många aktiviteter som väntar idag. Solen skiner och jag hoppas den fortsätter att värma oss resten av veckan.

Ha det bäst! P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar