lördag 25 juli 2009

Recept på lyckat företagande?

Det ställs stora krav på småföretagare. Man ska helst vara driftig, nytänkande, banbrytande, modig, ambitiös, ekonomisk, serviceinriktad och flexibel, samtidigt som man även bör ha koll på personalfrågor, lagar och skatteregler, samt många andra saker i den byråkratiska djungel som råder i Sverige.

I bland börjar jag tro att det räcker med ett fåtal personliga egenskaper:

- Jävlar anamma
- Envishet
- Lagom portion galenskap
- En positiv anda
- och ett stort kontaktnät, som man tar hjälp av när saker man inte vet något om, dyker upp.

Samma sak tror jag gäller i livet i stort.

Utan ovanstående personliga egenskaper tror jag livet kan te sig lite dystert. Våga bjuda på sig själv, våga ta tillfällen i akt, våga göra bort sig, våga leva...

Med en välkomnande,ödmjuk, vänlig och öppen attityd till allt det som passerar oss i livet, så tror jag att man får uppleva mer.

Jag är hungrig på erfarenheter och har ett nytt mål i sikte...

Puss puss från Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar