söndag 12 juli 2009

Tävling och lobotomi

I dagarna tre har vi varit på körtävling i vackra och sköna Villvattnet. För mer info om den byn och körsällskapet (som är ett av Norrlands största) så kolla in www.villvattnet.se

Pga Farmarpojkens förkylning så valde jag att starta med lille Emil istället. Vilken lyckträff..! För min del blev det seger i dressyren, 3:a i maraton och 4:a i precisionen. Vi hade snabbaste tiden i precisionen, och de tre momenten tillsammans, resulterade i en totalseger för oss i vår ponnyklass! :-)

Malin glänste med sin Emil i alla grenar och vann allt hon deltog i, överlägset i ungdomsklassen. Det förtjänade hon stort efter all träning och kämpaglöd hon visat. Jag är en extra stolt mamma just nu...

Min Paula kom hem tidigt i morse från Borås och nu är vi äntligen alla i familjen på plats. Nr. 6 har besökt morfars i helgen och nr. 5 har följt med som hästskötare hela helgen. Allt har gått fin-fint, men jag känner mig dock som en lobotomerad zombie just nu... Härligt trött och totalt nollad i skallen efter all koncentration, fokus och nervpirr man utsatt sig för dessa dagar.

I kväll blir det helt klart att softa i soffan, gosa med familjen och ha det välförtjänt mysigt!

Ha det bäst - helst bakom en häst! (i vagn alltså...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar