tisdag 7 juli 2009

Eländes elände

Nr. 1: I helgen lossnade draget på en av våra traktorer mitt under arbetet. På dragkroken satt vårt dyraste och största jordbruksredskap - nämligen den kombinerade rundbalarmaskinen. Den rullade iväg för egen karriär och är numera obrukbar - mitt i högsäsongen!!!

Nr. 2: Farmarpojken har feber och kommer inte att kunna tävla som planerat - skit oxå!

Nr. 3: Har efter "förhandlingar" insett att de kundfodringar jag har i mitt företag, knappast kommer att bli betalda - dubbelt skit!

Vad blir nr. 4 då? Och nr. 5....?

Får lov att fokusera på det som faktiskt går bra i stället...

Nr. 1: Har det ovanligt välstädat här hemma, kylskåpet är fullt och tvätthögen inte alltför stor.

Nr. 2: Vardagsrutinerna (om än det är sommarlov) har börjat flyta på riktigt bra i vår nyligen utökade familj. Ungarna börjar lära sig att gå i säng i hyfsad tid, och framför allt stiga upp någon gång på dagen..! :-)

Nr. 3: Jag lever trots allt ett underbart liv och har en underbar familj! Vad mer behöver man..?

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar