fredag 17 juli 2009

Häst- och diverse annat prat

Löshoppade Farmarpojken igår. Gud, va han älskar att hoppa! Känner inte att jag behöver träna det så mycket mer innan bruksprovet den 1:a. Kanske en gång till...

Idag åkte en del av våra sommargrannar hem till södra sverige. Vi kommer att sakna deras pojke Viktor, som har tillbringat dagarna här ihop med våra barn.

Känner mig utsvulten på social kontakt med vuxna människor. Allt har kretsat (och gör det fortfarande) kring barnen nu under en längre tid, och jag skulle behöva lite vuxentid och kontakt! :-)

Har ordnat iväg 3/4 av barnen i morgon och hoppas på att kunna umgås med min man då...

Idag har jag målat altanräcket och brostolparna klart. Det är ca 15 m heltäckande staket, så det var lite jobbigare än jag trodde det skulle va. Men nu är det gjort och jag känner mig så duktig!

Har provkört min ridbana lite sen vi spred ut barken, men konstaterat att den är lite för hård ännu. Fick precis hem ett lass med fin sand, som jag nu ska ut och försöka pudra över ridbanan med traktorn. Tror det kommer att göra susen.

Tjejerna är precis på väg ut med ponnyerna för en kvällsrunda, så jag borde väl bege mig ut för att se hur det går.

Ha det gött, P o K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar