söndag 5 juli 2009

Jag vågar

Min eviga strävan efter nya utmaningar tar nog aldrig slut. Har nu börjat känna mig ganska varm i kläderna i mitt pågående projekt, och har därför börjat höja min blick något, för att söka fler nya mål i sikte.

Tack och lov finns det ingen brist på uppslag och ideer, nu gäller det bara att prioritera och ta tag i det jag känner mest för. Mitt levande, befintliga projekt hjälper mig att utvecklas och kräver mycket engagemang och uppfinningsrikedom av mig. Märker att ju mer man klarar av, ju fler svårigheter man lyckas komma sig igenom, ju fler konflikter man lyckats hantera och ju fler konsekvenser av misstag man fått uppleva - desto högre sätter jag ribban på vad jag vill uppnå.

Mina mål blir tydligare. Vägen mot målen blir mindre krokiga, och flexibiliteten och omförhandlingarna av färdvägar blir större.

För att lyckas måste man våga misslyckas.

För att nå nya oceaner, måste man våga lämna land ur sikte.

Man ångrar oftast saker man inte gjort och inte har sagt... Av allt man gjort och allt man sagt (omän det blev bra eller dåligt) så har man i alla fall gjort en insättning på erfarenhets-kontot. Det kontot, är nog bland de få saker, som jag inte har något exakt mål med. Det får, och ska bli, hur stort som helst...!

Live life, take care - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar