söndag 26 juli 2009

Om regnet vore snö...

... så skulle vi varit insnöade för länge sedan! Våra stackars grusvägar rinner sönder och gården börjar likna ett lerbad.

Regnet ställer högre krav på en att hitta på inneaktiviteter, för att inte bli nerdragen i den tristess och hopplöshet, som en soldyrkare som jag annars kan känna vid regn i flera dagar. Städning funkar alltid, lite pappersarbete, baka och naturligtvis data. :-)

Jobbade lite för hårt igår utan handskar och min valk i handen där vigsel- och förlovningsringen sitter, har blivit varfylld. Sitter just nu med handen i varmvatten med såpa för att lättare kunna få hål på skinnet och få ut varet. Ringarna sitter stenhårt på mitt svullna finger och jag bävar för att jag måste klippa av dem ifall inte svullnaden går ner snart...

Take care, live life and make love happen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar