fredag 3 juli 2009

Yes....!

Sadeln jag har haft till försäljning under en längre tid har jag äntligen fått såld! Fick dessutom en tusenlapp mer för den, än vad jag annonserat ut den för... :-)

Denna dag har varit katastrofalt jäktig. Uppe tidigt, hjälpa Paula att packa inför hennes Borås-resa till pappsen, skjutsa till resekamraterna, handla och sen laga lunch. Fortsatte sen med storstädningen av stugan och sliter mitt hår, för att rök-lukten verkar va omöjlig att få ur väggarna på toaletten. Någon som vet något knep för att få bort den...?

Nu är allt torkat, putsat och dammat. Mattor tvättade och all övrig textil rengjord och struken. I morgon blir det till att fixa möblering och iordningställande för uthyrning igen. Det blir en saftig faktura för denna flyttstädning.

Nio personer till middag idag. Skulle göra lasagne och sallad till. Vårt egna hem har blivit upp och ner de senaste två dagarna eftersom jag ägnat all "ledig" tid till stugan. Pek-finger-Vekå satte hela familjen i arbete med att dammsuga, putsa m.m. för att hinna fixa allt innan våra gäster skulle dyka upp.

Tack och lov märker nog min underbara familj när det är bäst att göra som jag säger (när jag är lite stressad och småirriterad) för de hjälpte duktigt till med alla förberedelser.

Efter god och lyckad middag så fortsatte städningen lite till. Nu rycker familjen i mig och vill umgås, kanske det är bäst att vara social en stund.

Har äntligen fått barken på ridbanan idag. Tyvärr så tror jag det blev för lite, undrar om jag får min käre man till att hämta lite till..?

Ha det gott, take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar