onsdag 28 oktober 2009

Avbockningar och val

Trots Albothyl-behandlingen har ingen förbättring i sårläkningsprocessen skett. Ännu. Har fått tips om grankåda. Funkar säkert! Har faktiskt tänkt tanken tidigare, men varit lite skeptisk.

I går var jag nära, så jättenära, att trotsa detta sårelände och bara göra det jag vill göra. Paula red en busig Farmarpojke, som lyckades bocka av henne i galoppen. Jag hade då tänkt hoppa upp i sadeln, för att sätta honom på plats. Förståndet tog tack och lov över och hindrade mig. Likt en tjurig unge, stampade jag med fötterna i marken, för att ge utlopp för min frusteration över att INTE kunna rida!

Det gick bra för Paula. Och Farmarpojken. Han kom och sprang till mig efter hans busbock. Valde inte att springa till stona (vilket fascinerade mig). Paulas självförtroende i sadeln fick sig naturligtvis en törn, och det måste vi jobba med en tid framöver...

I morgon kommer veterinären hit för att ta blodprov på Nypon. Vi ska kolla så att hon fortfarande är dräktig. Håll tummarna...

Här kommer mina val för dagen idag:

- Ska acceptera saker jag inte kan förändra, hur mycket jag än vill...
- Ska skicka glada, positiva och snälla tankar till mina fiender, med hopp om att även dom kan se framåt mot en ljusare framtid.
- Ska köra häst. Och njuta av min fina hingst.
- Ska påminna mina nära och kära om hur mycket jag älskar dem.
- Ska le och inte låta negativiteter ta energi ifrån mig.
- Ska visa att mina ord inte bara är ord.
- Ska berömma de som förtjänar det och skapa förutsättningar för att mina barn ska lyckas.
- Ska vara tacksam...

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar