torsdag 15 oktober 2009

Boxgardin och jeans på rumpen

Vår nya hyresgäst har funnit sig väl tillrätta. Nypon är dock väldigt oförtjust i sin nya boxgranne och visar verkligen sitt missnöje. Råder det rivalitet bland brudarna i stallet, tro..? Ska låta tiden avgöra ifall vi måste sätta upp en boxgardin. Två damer med humör bredvid varandra = intressant skådespel!

Har flyttat in vardagsrummet i köket. Nu är det nästan som på farfars tid i den delen av huset. Vi funderar starkt på att flytta ner vårt sovrum till vardagsrummet, men vi måste låta beslutet gro ett tag. Vattenpumpen lever om och hörs så väl genom golvet. Kommer att bli störd av den på nätterna tror jag. Kanske det går att isolera/bygga in den på nåt sätt..?

Om en vecka ska jag på återbesök igen på lasarettet. Då skulle mitt sår vara läkt säger dom. En vecka... tror inte det hinner läka. Tyvärr... Men, man kan ju alltid hoppas att mirakel sker! :-) Nu har jag iaf börjat att kunna ha jeans igen. Det känns underbart! Nog för att jag älskar mjukisbyxor, men inte varje dag...

Snart dags för Malins utvecklingssamtal. Ska handla, drömma om nya tapeter till det gamla vardagsrummet, samt fundera ut en lösning för lite bus.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar