tisdag 20 oktober 2009

In på nya banor

Mina kraftansträngningar igår, för att hitta nya tankebanor och strategier i det som vi måste "brottas" med i vår vardag, har redan börjat ge resultat. Oftast så skriver jag ner mina förslag på omstruktureringar, och vill gärna bolla mina tankar och ideer med inblandade auktoriteter, innan jag börjar använda mig av de nya förhållningssätten.

Men med facit i hand, så märker jag att jag ändå gör som jag har tänkt. M a o så spelar inte andras åsikter så stor roll i mitt själva handlande. Har jag redan tänkt igenom en plan, gjort riskkalkyleringar och försökt väga in för- och nackdelar, så är jag inte så lätt att rubba. :-) Men finns osäkerheten där med ett alltför stort inslag, så är jag naturligtvis öppen för ändringar. Man vill ju int va dumtjurig! ;-)

Hittade en jättefin nötrulle i frysen igår. Bestämde mig för att koka upp en saltlag och försöka göra eget pålägg av denna rulle. Har aldrig gjort det förr, så det ska bli jättespännande att se och smaka på resultatet.

Nötrullen, putsad och fin.

Här har jag hällt den kokande saltlagen över rullen. Nu ska den in i kylen i minst två dygn, innan den ska kokas i 3,5 - 4 tim.

I förmiddags gjorde jag fuse för första gången på nästa två månader. Det var sååå roligt! Kroppen hänger inte med till 100 % än, men snart så... En liten kalv hade ramlat omkull och fastnat väldigt olyckligt, är säker på att jag räddade hans liv. Hans tjurkamrater visade ingen hänsyn utan trampades och knuffades där han låg. Nu har jag flyttat stackarn till ett eget bås, hoppas han repar sig. Vår John Deere traktor har fått sig en ny framruta. Nu luktar den som ny och man skäms nästan över att sätta sig i den med fus-kläderna... :-)

Strax lunch, sen möte med en massa "viktigt" folk.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar