fredag 23 oktober 2009

Nu ser jag bra UT (genom fönstret..)

Slet mig upp ur sängen i morse, ovanligt trögstartad. Stallsysslor, tvätt och stök inomhus avbröts med ett samtal från mor som berättade att de tänkt komma och sätta in den första nya fönsterrutan. Resultatet blev strålande och det känns väldigt ovanligt, att äntligen ha utsikt även mot norr i vårt sovrum.

Pysslade om Farmarpojken lite extra idag. han stod som ett ljus och verkade älska uppmärksamheten jag gav honom. Senaste kuren mot hans envisa mugg på ena bakbenet är hydrokortison/fucidinsalva. Ljummet såpvatten som botemedel är tydligen heeelt ute. Har förstått det, eftersom det uppenbarligen inte funkat..! Han verkar dock inte störd av detta. Tack och lov.
Det var mer än två månader sedan jag körde honom senast. Det kunde man inte tro när jag idag spände för honom i träningsvagnen. Sprudlande glad och ambitiös så visade han en enorm glädje över att ääääntligen få börja jobba igen! :-) Oj, vilken nöjd kille jag hade i tömmarna i dag. I morgon ska Paula få prova rida honom för första gången sen förra vintern. Det ska bli jättespännande att få uppleva. Hoppas de kommer att trivas ihop..!

Här är lite bilder från projekt Vind-renovering. Taket är färdigisolerat. Golvet har påbörjats. Det krävs en hel del riktning och förstärkningsarbete innan råsponten kan läggas dit. Dryga 90 cm mellan de befintliga åsarna skapade ett ganska sviktande golv. Nu blir det bättre.

Två av åsarna var dessutom rejält demolerade av något slags skadedjur. Skadan har nog skett för många år sedan, så vi tror inte det är någon fara nu. Se bilden nedan.

I afton har vi ätit friterad kyckling, jasminris och sweet and sour sauce till. Kina-inspirerat m a o. Nr. 5 o 6 blev överförtjusta i denna mat, så kina-temat blir nog uppskattat även nästa gång det kommer på matsedeln.

Ta hand om varandra och ha en trevlig helg! P o K / Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar