tisdag 6 oktober 2009

Bra förutsättningar

Regelverket kring detta med eget företagande och ideella föreningar är en riktig djungel. Förutsättningar ändras hela tiden. Förordningar och regler omarbetas och kompletteras. Har suttit hela förmiddagen med Skatteverkets hemsida framför mig, haft Riksidrottsförbundet i telefonen och grubblat och grubblat.

Glädjs åt min envishet, när det gäller vissa ställningstaganden i "jobbiga" frågor. Känns skönt när man litar på sin magkänsla och det sen visar sig, att man valt rätt. Fick idag kvitto på detta. Svart på vitt har jag tagit del av sådant jag tidigare bara trott, men som jag numera vet.

Mycket intressant läsning angående Idrotten i siffror, hittar ni HÄR. Ridsporten hamnar på tredje plats när det handlar om vilken sport som har flest utövare i åldern 7-20 år! Men vilken plats hamnar den på när det gäller vad som visas i TV...?

Idag ska jag på ett intressant möte efter lunch. I vår kommun ska ett Förebygganderåd bildas (om jag fattat det rätt?) och flera aktörer är inbjudna för att tillsammans skapa bra förutsättningar för detta. Gillar förebyggande arbete. Lättare att ta tag i problemen innan de uppstår...

Ta hand om varandra!
P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar