söndag 11 oktober 2009

Bakslag och upp igen.

Har inte riktigt tordas ta till mig att projekt vind-renovering verkligen är igång. Nu ska visst äntligen fönstren vara beställda, isoleringen i taket är snart på plats, drevningen med det inköpta lindrevet är påbörjat och snart kan elektrikern komma. Det går framåt! Oroar mig mest för golvet som verkligen behöver förstärkas. Det blir ingen vattensäng på övervåningen... det kan jag lova!

Idag får jag förhoppningsvis vinterdäcken på bilen. Har skickat ut ungarna för att storstäda och tvätta bilen. Det har blivit många avdrag på veckopengarna i veckan och nu behöver de jobba i kapp. :-) Vår bleknande kåpa på flaket ska få sig en omgång vax, då kanske färgen kommer åter.

Har påbörjat söndagsstädningen. Behöver baka idag - igen! En vecka räckte mjukkakorna. :-) Bra betyg, eller?

Nu är det snart 6 veckor sedan min operation. 6 veckor av en olidlig kamp mot kroppen. Viljan och önskan att bli frisk har hållit mig uppe. Det har tärt fruktansvärt på energiförrådet. Lagerstatusen har länge varit nere på varnande nivåer och nu måste insättningar börja ske!

Hade ett rejält bakslag i går kväll, som jag inte riktigt återhämtat mig från än. Hittar inte drivet och orken. Benen ville inte riktigt bära mig på vägen in från stallet, svetten pärlade sig i pannan, illamåendet gjorde sig påmint och det kändes som om hjärtat skulle hoppa ut ur bröstkorgen. Sömnen i natt har dessutom inte riktigt velat infinna sig. Vaknade efter ett med fruktansvärd magknip, yrsel och illamående.

Måste tänka glada tankar... detta går över... ska må bättre... måste må bra... vill så gärna. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar