söndag 18 oktober 2009

Stök och bök

Nu har vi äntligen bestämt oss. Paula fick provsova det gamla vardagsrummet, för att checka av ifall hon kunde tänka sig att flytta sitt bohag dit. Men nej, det gick inte. Det betydde att alternativ 1 åter blev aktuellt, nämligen att vi skulle flytta vårt sovrum dit.

Efter en hel dag med stök och bök och bärande av möbler och grejer hit och dit, så kunde vi inatt prova att sova i våra "nya" rum. Ljudet från vattenpumpen kommer vi att kunna leva med. Värst var en otippad högljudd klocka. Den kommer att tas bort idag!

Nu fattas det bara (bara?) att flytta alla kläder och möblera om i garderoberna... Usch... Försöker tänka positivt att nu blir det rensat, fint och ordning och reda. :-)

I morse fick jag uppleva nåt ovanligt för årstiden. Ishalkan ute späddes på med regn (trots någon minusgrad) solen sken och en otroligt vacker och fulländad regnbåge uppenbarade sig på himlen. Var ute rätt så tidigt för att laga gårdagens kraschade hage, och tror att morgonsolens röda strålar gjorde regnbågen mysiskt vacker. Som taget ur en animerad film. Typiskt att jag har så dålig kamera på telefonen, annars hade jag förevigat ögonblicket!

Undrar om det var den nya sovmiljön som satte griller i huvudet på mig i natt. Hade så otroligt konkreta, känslosamma drömmar, som verkligen har etsat sig fast i huvudet på mig. De var inte av trevlig art och jag önskar att de bara hade passerat, som drömmar vanligtvis brukar göra. Att få drömma om sin egen död skapar kalla kårar hos mig. En analkande ofrånkomlig operation går snett. Usch och fy, mera kaffe så kanske drömmen försvinner ur skallen.

Det värsta är att jag har förstått att ytterligare operationer kommer att bli nödvändiga. Mina problem, som föranledde den förra, har ju inte försvunnit! Det har pratas om andra ingrepp och jag bävar och ryser vid åtanken att åter besöka "vitrockarna". Till veckan blir det återbesök och ytterligare utredningar. Vi får väl se vart det leder...

Take care, live life - be happy!

2 kommentarer:

  1. Sluta oroa Dig för operationen det finns läkare för det."vitrockarna"kan sitt jobb.
    Jobba på med ombygget och var glad åt morgondagen.
    M.B

    SvaraRadera
  2. Tvivlar inte på att de inte kan sitt jobb! Jag har väl bara haft otur..? :-)
    Jag i sjukhusmiljö har bara varit lika med komplikationer. Nån gång måste väl det vända..? Nu kanske? :-)
    Kram

    SvaraRadera