torsdag 8 oktober 2009

Hårt i backen

Trodde verkligen inte att snön skulle stanna så länge. Hade väntat mig att den skulle tina bort. Nätterna bjuder på ganska många minusgrader vilket leder till att snön blir kvar. Backen börjar bli ganska hård och jag grämer mig över allt som inte hunnits med utomhus. Försöker acceptera mina begränsningar och glädja mig åt det jag faktiskt HAR hunnit med.

Farmarpojken börjar inse att det nu är dags för hans viloperiod. Han har hittat på bus i hagen de senaste dagarna, och det har varit ett skådespel att titta på hans hyss. Överskottsenergi och fascination över snön har nog bidragit till hans uppfinningsrikedom. Pinnar är hans bästa lekkamrater och de verkar ha väldigt roligt ihop... :-D

I går köpte jag redägg till hönorna. De har inte kommit igång än med värpningen i deras nya vinterbostad. Undrar vad det är som stör dem..? Kanske värmefläkten låter för mycket..?

Gårdagens schema var alldeles för fullmatat. Känner mig uttömd på energi idag och har lovat mig själv att ta det hyfsat lugnt.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar