onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Oj, vilken respons jag fick på gårdagen snusk-dikt! Typ ingen... :-D
Var det bara jag som lyckades se bortom snusket och hitta en mycket fin tanke bakom dikten..? Hmm... men det är kanske det som är meningen med poesi..? Man gör den till sin dikt, och tolkar den som man själv vill tolka den. Nå väl, mina läsare kanske inte finner samma intressanta utmaning, i att fundera ut meningar bakom det som skrivs..?

I går blev trappan klar som ska fungera som länk mellan över- och undervåningen i stugan. Sagt och gjort så greppade duktige grannen sågen och fixade hålet för att få den på plats på en gång! Nu sitter den där och resultatet blev strålande!

Vilken underbart underbar dag detta har varit! Den började med glädjande besked angående vår nya affärsidé. Vår första bokning har trillat in och nu kör allt igång, tidigare än beräknat, men det gäller väl att smida medans järnet är varmt... eller?

Fick dessutom ett köruppdrag med Farmarpojken framför risslan. Perfekt tajmat eftersom jag ändå tänkt ut och skjutsa barnen en runda i risslan på förmiddagen. Min underbara hingst skötte sig exemplariskt. Trots ett väglag som inbjöd till krängningar och stora förflyttningar i sidled av risslan, så trampade han bara glatt på framför släden. Min duktige, vackra kille... Grannarna tog en massa bilder på vår mysiga stund. Hoppas jag får tillgång till några av dem..? ;-) Vädret kunde inte ha blivit bättre. -10 grader och stora, lätta snöflingor som sakta dalade ner från himlen. Som taget ur en film...

Ungarna gjorde fina snöskulpturer i dag. Roligt utomhuspyssel! Väntan känns alltid lång för dem just innan jul och idag har vi fått avstyra många förfrågningar om öppningar av paket i förväg...

I kväll hade vi dock en försmak av julafton. Nr. 5 och 6 åker tidigt i morgon och kommer inte tillbaka förrän på söndag, så därför har de fått öppna sin paket nu i eftermiddag. "Bästa julen någonsin" har omdömet varit hittills, så då kan man ju inte göra annat än att känna sig stolt, glad och nöjd.

Min kära R har tyvärr missat nästan hela dagen idag. Snön som förtvivlat envisas med att komma gör att han måste jobba... Förberedelserna inför julmiddagen stod mig upp över öronen med allt annat, som jag dessutom skulle hinna fixa i eftermiddag, men allt gick som smort! Med ett leende på läpparna går allt så mycket bättre! Maten blev endast 15 min försenad, R hann hem lagom till middagsbjudningen, alla var glada och inget kunde egentligen ha blivit bättre!

Nu är jag dock redo för soffläge. Huvudet dunkar och kroppen skiker efter sömn och vila. Snart. Snart blir det av...

Ha en riktigt underbart skön jul! Ta hand om varandra och kramas lite extra. :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar