torsdag 31 december 2009

Viljans År

I fjol vid den här tiden gjorde jag en snabb tillbakablick över året som gått. Tror inte jag orkar med det i år... 2009 är det mest händelserika och omtumlande året jag hittills varit med om - på ALLA plan: familjärt, yrkes-, känslo-, och hälsomässigt. Aldrig tidigare har jag ställts inför så tuffa utmaningar av allehanda slag och någonstans inom mig ekar en röst som säger: Jamen det är ju för att du äntligen börjar ta för dig... på allvar!

Går man med skygglappar på, eller gör man sig liten, till ett offer, eller väljer att följa med strömmen och låter dagar gå istället för att ta vara på tiden, så då blir ens liv så klart väldigt odramatiskt (tryggt?) och förutsägbart.

Ska jag sätta en rubrik på 2009 så blir rubriken Viljans År.

Om man vill så klarar man allt! :-)

Jag avlägger inga nyårslöften. Det enda jag kan lova (och det gör jag inte för att det är nyårsafton) det är att jag kommer att fortsätta att kämpa, göra mitt bästa och våga Tro på det goda hos ALLA.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar