tisdag 22 december 2009

I snuskigaste laget

Hittade denna dikt på sourze.se. En lite annorlunda hemsida som väckte min nyfikenhet. Vet inte riktigt hur jag hamnade där, men ...

Dikten tycker jag är väldigt djuplodande, utlämnande och trovärd. Jag gillar den - fastän den är i det snuskigaste laget för att jag skulle välja att publicera den i min blogg ...
Hoppas ni väljer att läsa den flera gånger. Och ser förbi "snusket" i den. Kanske någon fler än jag hittar sin tolkning ..?

Nå väl, här kommer den:

Ett skönt knull innebär
inte att jag älskar

den här gången är det
på riktigt

hans kuk
Når djupt in i hjärtat

behovet av kärlek
är ej längre ett
knull i hemlighet

hans härliga tunga
slickar mina sinnen

Kärlek var inte kärlek
utan tungor som talade
med varann

Hans skägg är mörkt
med silverskimrande stank
och hans ögon vandrar
över mitt landskap
som en övergiven sommarkatt

Den kärlekshunger
som mig tärt
och gjort kompromissandet till en slagdänga
är över

allt

han knullar skönt
men vi kan inte prata med varann

Hans fingrar ömma
får mig att leva

kärlekslösheten är vuxensvår

kärleken

ett gift.

Åsa Welin, 2007


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar