torsdag 10 december 2009

Lyckträffar och resa mot tilltron.

Vi har anmält nr.5 på snowboardskola. I går var första tillfället. Tror aldrig jag sett honom så nöjd, så lycklig, så stolt eller så förväntansfull som i går. Vilken lycka och vilken fullträff på kvällsaktivitet! :-)

Cystoskopin gick... väl bra... Fick tack och lov den enda läkaren där borta som jag känner förtroende för: Rosmarie Toffia. Hon tog min oro på allvar och visade äkta medmänsklighet.

Trots mina försök med logiskt och positivt tänkande, så säger hjärtat en sak och hjärnan en annan. Mitt förtroende för sjukvården är stakt naggat i kanterna och jag har nu insett att det kommer att bli en "resa" i sig, att bygga upp tilltron igen. Besök på sjukvårdsinrättningar ska inte föregås med stark ångest och oro. Förstår inte vad som hänt.... Så här har jag inte känt tidigare!

Ska ta nya tag och hitta andra lösningar på detta. Tid löser mycket. Ska ge det Tid...

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar