måndag 21 december 2009

Julstressen...

... har börjat infinna sig på riktigt. Efter varje jul brukar jag alltid sucka och tänka att nästa jul då ska jag minsann ta det lungt och inte stressa... Hmm... undrar vilket år jag ska sätta det löftet till handling..?

Av någon konstig anledning så väljer snön också att komma med stor kraft just veckan innan jul. Vad händer då? Jo, min kära R blir då överbelamrad med arbete, som tär på oss alla i familjen. Egentligen borde jag ju ha lärt mig att detta sker år efter år. Så varför har jag då inte gjort en handlingsplan, för att se till att det sker en förändring/förbättring till nästa år..? Kanske den kommer innan julen 2010..? Vi får se!

I helgen har jag och duktige grannen jobbat fram en offert efter en förfrågan från vår första gemensamma kund. Besked kommer innan jul. Blir det ett positivt sådant, så kommer det att leda till att saker sätts i rullning lite tidigare än planerat. Men det ska nog gå det med! Spännande, visst!?

I går var den årliga luciashowen på ridklubben i Norsjö. Med väldigt kort varsel så hann mina ridgrupper improvisera ihop en maskeradritt. Det värmde i hjärtat att se de små koncentrerat fokusera på sina uppgifter. En av mina grupper fick dessutom dela förstaplaceringen i priset för bästa "out-fit". Blev stolt och själaglad! :-)

En dag kvar innan jullovet startar. Ser fram emot tid med familjen, tid att umgås, tid att njuta...

Va rädda om varandra!

P o K/ Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar