lördag 19 december 2009

Träna sig ut ur det "onda" och snart kommer Konka!

Fy vilken hektisk vecka detta varit - igen! Men, jag kan då inte klaga på att jag hinner ha tråkigt... ;-) Vissa stunder har jag faktiskt tänkt på att stänga av mobilen, bara för att någon gång få vara ifred. Kanske ingen dum ide´- egentligen..?

Idag ska vi iväg till Ersmark på dressyrträning för Ida Hellström ifrån Åsele. Paula ska få prova Farmarpojken med ett nytt bett, ett gummiklätt, tredelat Pessoa. Provred honom med det i går och det funkade riktigt bra!

Sakta men säkert känner jag att jag är på väg tillbaka i formen jag var i innan. Klarar längre och längre ridturer och målet mitt är att fixa ett helt dressyrprogram (när man måste sitta ner i sadeln) innan påsk. Har börjat gå på vattengympa två gånger i veckan för att träna upp min svaga bröstrygg (som bara krånglar) samt mina axlar (som värker efter för tungt arbete i ladugården). Träning och mera träning är nog bästa medicinen för att slippa detta!

På köpet börjar man dessutom må bättre mentalt, vilket jag verkligen behöver, efter alla prövningar och påfrestningar jag ställs inför i vårt familjehemsuppdrag.

I går fick jag ett mycket glädjande besked: Min Konka kommer!!! Den 20:e januari anländer hon med tåget till Bastuträsk och hon ska stanna i 10 dagar! Kan knappt tro det är sant... Nu har jag verkligen något att se fram emot. Har så mycket jag vill hinna visa henne, människor jag vill hon ska få träffa och platser jag vill visa. Två dagar på Källan Spa har vi dessutom planerat in. Oj, va kul det ska bli...

Fem dagar kvar till jul. I går ungsbakade jag vår första julskinka från vår egen grisuppfödning. Tillagade den i stekpåse. Resultatet blev fantastiskt och de resterande två kommer jag helt klart att tillaga på samma sätt!

Nu ska jag fixa fikat vi ska ha med oss idag och sparka igång tonåringarna. Ha en riktigt trevlig helg och lova att ta hand om varandra!

P o K
/ Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar