torsdag 10 december 2009

Vad ser du i spegeln?

Har rensat luften rejält med en energitjuv idag. Underbart skönt! Har väntat länge på "Det Rätta Tillfället" och äntligen kom det!

Jag älskar ordspråket: Innan du kritiserar andra - se dig själv i spegeln!
Det är sååå mycket lättare att påtala alla andras fel och brister, än att försöka se och göra något åt ens egna.

Händelsen i dag trodde jag inte skulle kunna gå att skylla på någon annan, men tydligen så gjorde den det. Fascineras över uppfinningsrikedomen man kan få uppleva när folk hamnar i försvarsställning, och vägrar se sin egen roll i det hela.

Framledes hoppas jag att få slippa höra om fel som "alla andra" gör. Jag vill dessutom slippa brist på handlingskraft och oförmåga att lösa ett problem. Att lösa ett problem kan faktiskt börja med att man ber om hjälp! Då visar man åtminstone en vilja att komma vidare - framåt! Att be om hjälp är inte ett tecken på svaghet. Tvärtom! Eller hur..?

I morgon hoppas jag att få hjälp med Farmarpojken i Ersmark. Ska åka på körkurs för fyrspannskusken Fredrik Persson från Flyinge. Mina benhinnor har verkligen gjort sig påminda idag efter åkturen i tömmarna bakom en mkt taggad hingst härom dagen. Hoppas faktiskt att han visar upp dessa tendenser i morgon, så Fredrik får nåt att bita i. :-)

Har bakat lussebullar på en liter mjölk i kväll. Har aldrig någonsin gjort en så kladdig deg, men OJ så goda de blev! Äntligen en lucia med lussebullar! (De brukar annars ha hunnit ta slut innan den 13:e)

ha det bäst! P o K
/Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar