måndag 18 januari 2010

Djuröga

Vilken underbar start på denna vecka. Av någon anledning ser jag alltid fram emot måndagar. De brukar bli bra, och så blev även denna!

Idag har jag utmanat mig själv lite extra, testat nya tankesätt, nya strategier och framför allt vågat! kanske e man knäpp som tänker att det spelar ingen roll om än det går åt fanders, då har jag i alla fall provat..?

Man ångrar ju oftast saker man inte gjort, i stället för det man gjort. Sånt man gjort som blev lite "fel" kan man alltid ta lärdom av. Viktigast är dock att man vågat ta steget... visst?

Den som aldrig lämnar land får inte uppleva nya oceaner... :-)

Följde Malin ut på en körtur med lille Emil efter skolan idag. De passar så otroligt bra ihop, Malin och hennes ponny. Lika livliga, med glimten i ögat och redo för bus. Det är så otroligt roligt att sitta bredvid och lyssna på hennes prat med sin fyrbente vän. Hon ser verkligen sin ponny, läser hans kroppspråk och tolkar det efter bästa förmåga. Hästöga..? Djuröga...? Jo, det har båda mina barn. Paula mer till de mindre djuren och Malin till de större. Reflekterade faktiskt idag, över att våra familjehemsbarn börjar även de få en bättre känsla för djuren = sköööönt!

Tömkörde Farmarpojken på ridbanan i kväll, innan det var dags för nattning av djuren. Bra motion för en själv och otroligt nyttigt att titta på sin häst i arbete från marken ibland. När FP var yngre var jag mycket mer flitig med tömkörandet. Nu har jag legat av mig en del och borde verkligen återuppta detta mer frekvent! Han jobbade på riktigt fint och styketräningen vi kör med i vagnen går jättebra att omvandla även till tömkörningen. Från sidan kan jag dessutom ha full koll, så att han jobbar liksidigt och med bra bakbensaktivitet.

Tänkte avsluta med att publicera en bild på tjugomannatältet som ungarna övernattade i denna helg. Supermysigt där inne, när man eldar i kaminen så den lyser rött. :-)

Ha det bäst - helst till häst! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar