onsdag 6 januari 2010

Svar på tal...

Nedan kommer P´s svar, som hon skriver på sin blogg.

Jag väljer fortfarande att INTE hänga ut henne offentligt… Det gör hon så bra själv på sin egen blogg! J

Publicerar även hennes mail till mig längst ner i detta inlägg. Hoppas hon läser dem en gång till och funderar över vem det är som egentligen hotar vem..?

Snälla du, lugna ner dig… jag vill dig inget ont! Bara få dig att tänka till! Med din attityd törs väl knappast någon i din omgivning säga något sådant här till dig..? De är väl livrädda för dig??? Ta emot en utsträckt hand…

Så här skriver hon:

Jag har fått en knäppgök efter mej som trakkar mej nåt så sjukt här på nätet,både via bloggen,där allt började,sen via min gb på lunar och även via privat mail. Jag valde ta bort bloggen jag skrev åt henne i förhoppning människan skulle lägga av,men icke..så nu blir det offentligt svar.

För nåt jag inte accepterar är såna som hon,som självutvalt lägger sej i andras liv.Men efter läst en del av hennes blog så är hon just en sån jag trodde.En fröken duktig.För hon är ju så engagerad i allting,synnerhet barn o ungdomar...

Men att en okänd människa sitter o skriver att svår sjukdom,sorg osv är en KRYDDA i livet är ju helt vansinnigt.

Det vet väl alla att livet är upp o ner,men att kunna sitta hos sin dr o få veta man är nära o dö o tycka Yeah vilken krydda..det gör nog bara den här veronika i norsjö.

När hon inte vet hur andra har det,inte fattar att den del man skriver på sin blog bara är en LITEN del av hela livet man lever,då bör hon nog sluta skriva själv.

Min blogg är till för mej att användas som en ventil synnerhet i stunder när allt känns jobbigt.
Min egen klagomur.Men fan inte HENNES!!

Alla har olika lotter i livet,jag har för länge sen accepterat mitt liv inte är som andras.Redan som 22 åring när jag blev svårt sjuk o fick livsuppehållande medecin som jag äter än..redan då insåg jag o fick veta vad som väntade mej.Det tog många samtal med min läkare på medecinen innan jag förstod vilka ändringar som skett inne i kroppen,som jag INTE kan påverka.Bla genom mitt immunförsvar försvann nästan totalt,till alla allergier o värk som uppstod.

Detta fattar inte denna ybermänniska.Istället sitter hon o kränger ur sej diverse saker om MITT liv som hon inte alls har med att göra. Vad jag gör eller inte gör,eller vad jag köper eller inte har väl ändå inte du med att göra????eller?????Och tro mej,jag har FULL koll när det gäller mina allergi problem,något du verkligen inte tycks ha.

Noll koll på precis allt.VÅGA blanda in mina barn in nåt en ggr till,där gick du verkligen över gränsen förstod du!!!


VERONIKA du ska veta mitt liv i dag är lugnt o stillsamt,utan energislösande saker.Precis som jag valt det för må så bra som det går.Jag har MEDVETET valt bort idioter som dej i mitt liv,o efter det blev allt bättre.Tänk så mycket energi som frigjordes,kunde man aldrig trott.Härligt vet du!!

För frisk det blir jag aldrig,det är INTE en offeroll utan rena fakta.Jag har exakt den hjälp jag behöver men tillåter INGEN stjälpa för mej.Och det gäller dej med.

För tro mej när jag säger att INGEN ska jävlas med mej,för är det nåt som finns kvar inom mej är det min kampanda.Blir jag fel behandlad,eller någon nära mej blir det så tar d hus i helvete.

Att du som har så fullt med stugor,djur ungar osv osv osv i din lilla by..hur fan har du ork tid o lust att sitta o trakka folk på nätet??Det är ju helt..SJUKT

Mail nr: 1:

För det första ska dina trakasserier upphöra omedlbart.Såna som du betyder inte ett skit för mej.Jag är varken bitter el något annat utan lever det liv jag VALT o som jag ANPASSAT efter min förmåga.När det gäller mina barn eller deras fädrar är detta något som du verkligen inte ska blanda dej i.Min blogg är min blogg till för mina tankar o mitt sätt skriva av mej mina känslor.När det gäller mitt dammsugande så är väl ändå inte detta ditt problem???DU HAR VERKLIGEN MISSAT ATT NYA TIDENS MASKINER ÄR BÄTTRE ÄN VÅTTORKNING.Kankse du gör det varje dag men jag har ingen lust med fuktskador tack.Nu kommer jag undersöka hur fan du kommit åt min email,sen anmäler jag dej för olaga hot.bemöda dej INTE skriv igen för hädanefter hamnar du i skäpet.

Mail nr: 2.

uppenbarligen har du aldrig själv varit drabbad av varken sjukdom dödsfallel något övrigt i ditt liv utan tycker sånt ger KRYDDA åt tillvaron!Aldrig upphör man förvånas över hur jävla korkarkade vissa är


SJÄLVKLART ÄR DET EN KRYDDA LEVA UNDER VILLKOR ATT MAN ÄR NÄRA DÖDEN,VILKEN JÄVLA KRYDDA DET GER DU

OM JAG ÄR AGGRESSIV SÅ BEROR DET ENBART PÅ SÅNA PUCKON SOM DU
GE FAN I ANDRAS LIV O SKÖT DITTT EGET O DINA 4 GLIN


17 kommentarer:

  1. veronika
    du som har koll på saker vet visst inte att publicea folks privata mail o deras bloggar utan tillstånd är olagligt.fick mail nyss från en som kollat din sida o bad mej göra d samma.Vem har gett dej tillstånd publicera MINA ord? kan man ju undra...du vet det kan ge dryga böter sånt här va????

    SvaraRadera
  2. jag skulle dessutom ALDRIG NÅGONSIN ta emot DIN sk utsträkta hand om det så var den sista på denna jord!!!!!

    SvaraRadera
  3. Svar till "Anonym" i Skåne:
    Jag har fortfarande inte publicerat din identitet, så va inte orolig! :-)
    Du väljer till skillnad från mig att vara anonym och ska så fortsättningsvis förbli, om det nu är det du väljer.
    Trots ditt resultatlösa förhållningssätt till hur du väljer att hantera kritik från din omgivning, så kan jag ändå visa dig den respekten.
    Hoppas du hittar frid i dig själv och kan sprida detta, istället för den negativa världsbild du så varmt framställer.
    Med hopp om bättre konversationer framledes.
    /Vekå

    SvaraRadera
  4. med hopp om INGEN mer konversation med dej tack.Hitta frid?Du sånt där fri religiöst svammel funkar dåligt hos en ateist.Min neg världsbild kanske beror på såna som dej har du tänkt på det? Men vet du,jag har ett underbart liv med exakt det jag vill ha o behöver o där jag slipper ha såna som dej inpå.Din världsbild du utmålar låter hemsk.Att bo som du gör skapar lappsjuka hos de flesta,men att söka socialt på nätet som kompensation ,är för dej helt fel sätt för du vet uppenbarligen inte hur man skapar en bra kontakt med människor..Spelar ingen roll att min id inte är uthängd för MINA ord har du inte fått tillåtelse att kopiera av,min blogg har ett skydd,den är privat.Det ger dej lika liten rätt lägga ut som jag har rätt lägga ut din bild tex utan tillstånd.Du tror kanske din värld är den man ska leva i?tvärtom tycker jag synd om dina ungar som du tvingar till diverse kontrakt,jisses.Min 19 åriga dotter skaka på huvet o undra om du var klok.Man gör inte så alltså.Ha begränsningar, ja absolut men inte ta ifrån barn på det viset.Men kanske beror d på att norrlänningar o skåningar är lika olika som svenskar o kineser.Jag skulle aldrig byta med dej oavsett vad.Finns inget värre än alla dessa djur du beskriver,tänk vad illa en häst stinker tex??En mardröm för alla med astma tex.Så du får nog ta o inse all är olika alla lever olika.Nu lägger jag ner detta med dej framöver.

    SvaraRadera
  5. Nej, du har bara skrivit P och Skåne men kan man med verktyget Google så är det lätt att googla fram er konversation och därmed se vem motparten är. Jag har fått fram namn och bild, ålder och bostadsort på denna P, så tyvärr får du nog ta smällen.

    /xx

    SvaraRadera
  6. Detta meningsutbyte fascinerar mig mer och mer desto längre det fortlöper.

    Jag undrar verkligen vad Sveriges 3 680 000 ägare av hundar, katter, hästar och smådjur skulle säga om din syn på husdjur..? Vart sjätte hushåll i Sverige har "människans bästa vän" - Hunden. Jag lovar att fler skulle önska att de kunde ha hund, men att de inte känner sig ha tiden eller utrymmet för en.

    Den tredje populäraste sporten i Sverige är hästsport. Undrar vad alla utövare av denna sport tycker om dina åsikter, vad gäller vår vän hästen..?

    Tack och lov lever vi i ett land där man öppet får/kan uttala sina åsikter om mångt och mycket. Jag väljer själv att göra det rätt så ofta. Men sällan väljer jag att "klanka ner" på någon, bara för att de inte tycker som jag! Vill min anonyme beundrare vara djurhatare - så varsågod. Men tyck inte sämre om oss som gillar djur bara för det!

    "Folk som fått uppleva människans ondska, blir djurvän..." (tydligen inte alla...) ;-)

    Att skriva en blogg, öppen för offentligheten innebär, att man får vara beredd på kritik och kommentarer från allmänheten, som kanske inte alltid känns ok. Min anonyme vän, som numera har stängt sin blogg för allmän beskådning, (tack och lov!)hade nog missat den möjligheten att få ifrågasättande kommentarer på sina inlägg..?

    Ingenstans på min blogg går det att finna några som helst religösa antydningar, åt vare sig det ena eller det andra hållet. Att hitta "frid", inre ro och glädje är det min vän, inte jag, som drar likhetstecken med Gudstro till.

    Att min "vän" dessutom skulle få lappsjuka av att bo så underbart som jag gör, kan jag onekligen förstå! Att bo utan permanenta grannar, flera kilometer bort från närmsta bebyggelse, kräver en hel del speciella egenskaper hos människor. Undrar varför stadsbor och höginkomsttagare letar sig ut på landet för rekreation och återhämtning? Undrar vad det kan vara som lockar i skog och mark..? Undrar om min anonyme vän har funderat över det..?

    Angående regler, kontrakt och gränssättningar, vad gäller barnen i vårt hus, så vet jag med säkerhet att det är precis DET barn behöver!

    Vi har blivit utredda och granskade av socialförvaltningen i vår kommun, som dessutom besöker oss väldigt frekvent, och har fått godkännande att få fungera som familjehem till behövande barn. De fascineras av vårt engagemang, vår Goda Vilja och ambitionen om att hitta vägar UT UR eländen.

    Jag antar att du lyckats på annat sätt, än med tydliga gränssättningar, med din 19 åriga dotter? Eftersom du kritiserar MINA metoder..? Din äldsta dotter lever väl ett lika lugnt och stillsamt liv som du själv? Lika nöjd och tillfreds med tillvaron, och sig själv, som du är? Utan sociala problem? Och utan problem på arbetsmarknaden, med kompisar och pojkvänner? För du har väl förberett henne väl för Livet? Och gjort så gott du har kunnat?

    Jag säger det till min anonyme vän än en gång: "Jag vill dig inget ont, bara hjälpa. För hjälp verkar du onekligen behöva!" Hoppas mina farhågor inte besannas vad gäller dina två tjejer, för det är hos barnen vår framtid finns.

    Lycka till och hör mer än gärna av dig igen!:-)
    /Kram Vekå

    SvaraRadera
  7. Varför visar inte DU öppet kommentarerna i din blogg? Du är inte ett dugg bättre själv!!!

    SvaraRadera
  8. Snart finns det visst inget mer att ifrågasätta eller kritisera för min anonyme beundrare..? :-) Mig veteligen har jag publicerat alla kommentarer! Det kan ta lite tid innan de kommer ut bara, av den enkla anledningen att jag vill läsa dem själv först. Som jag sagt tidigare: JAG har inget att dölja... :-)

    xx: Till dig kan jag bara säga att jag tycker det är beundransvärt att du hjälper till att identifiera min "vän" i Skåne. (vars riktiga namn inte alls börjar på P...)Mina kunskaper för att söka på Google räcker då inte till för att hitta min vän i Skåne. Grattis till XX som klarar det! :-)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  9. Åhå, googla bara på blogg veronica i norsjö så ser du vad du hittar!!! :-)

    Kanske lägg till "knäppgök" också...

    Inte svårt, men jag tror inte att du vet vad "P" heter på riktigt, bara hennes blogg!!!

    Men, hur som helst har jag skickat kommentarer förr som aldrig hamnat i bloggen - så kasta inte sten i glashus!

    /P*****xx*

    SvaraRadera
  10. för det första veronika så har jag inte skrivit nåt av detta som står här.o jag vill inte prata med mer dej.ALLA tycker inte om djur,jag är livrädd för hundar tex FAST jag växt upp med en.Hästar är hemska o jag bryr mej ärligt inte om någon sk ridsport.Jag anser djur luktar illa o vill inte ha dom nära mejmen hatar dom gör ja ginte,jag hatar bara fol som lägger sin feta näsa i blöt.Såna som du anses härav allmänheten vara soc kärringar o värsta sortens pest som INGEN respekterar!.MEN min blog ska du ta bort,jag har kollat upp mitt copyright skydd o du ligger illa till där.Att DU ska vara familjehem säger jag bara jisses om...fy fan alltså.Det e såna som du som fördärvar våra barn.Gör mej en tjänst nu o låt bli mej i fortsättningen.Efter poliskkontakt idag ang dej så vet jag vad som jag kan göra o jag gör det med om du inte slutar nu.o en ska till,du som anser död o smärta är en krydda i livet..hur fan kan du lägga ut en till minne sida av en ..hästkrake????hahah vilken krydda tanten"gilla läget eller??det e ju din melodi
    är dina barn arbetslöSA? TROLIGTVIS EFTERSOM DU BOR MITT I LAPPTRÄSK MEN MIN DOTTER E FAN INTE D FÖRSTÅR DU
    NU avslutas allt prat med dej o ser jag nåt mer nu lämnar jag över det till polisen o det är inget hot.lunar har redan hjälpt till med den kontakten o skickat varningar osv till dej
    att en person som sitter på nätet o trakkar e familjehemslämplig är väl ändå tveksam!
    jag har absolut inga problem med kritik,när det kommer från lämpliga personer som känner mej o inte från en dåre på nätet!
    adjö

    SvaraRadera
  11. Lånar man fraser från publicerat material är man skyldig att uppge källangivelse. Kanske är det DET min kära vän i Skåne är så upprörd över. Jag trodde jag gjorde henne en tjänst som undanhöll hennes identitet..? Med tanke på det hon skriver och HUR hon väljer att framföra det, så skulle jag oxå välja att vilja vara anonym...

    Jag väljer att INTE lägga ut hennes identitet. Vet att hennes förnamn börjar på A och att hon bor i K och vilken sjukdom hennes syster har och vad hennes mobilnummer är.

    Har verkligen haft lusten att ringa upp denna A, men med tanke på den intelligensnivå denna konversation har intagit från hennes sida, så förväntar jag mig inget annat än en lur i örat, eller en massa skrik och skrän som inte leder någonstans...Konflikthantering verkar inte vara A´s starkaste sida?

    Från det ena till det andra... Hittade detta på Wikipedia. Tycker det säger rätt så mycket:
    "Lögnaren är namnet på en av filosofins mest välkända paradoxer. Den utgörs av ett påstående eller ett antal påståenden som motsäger sin egen sanning - är självmotsägande."

    Undrar vad det kan betyda tro..?

    Jag ber hur som helst tusen gånger om ursäkt för att ha sagt saker som A inte gillar och A får mitt största FÖRLÅT för att jag upplyst henne om det ena och det andra. A gillar ju ordspråk så här kommer ett till:

    "De sanningar vi inte tycker om är nyttigast för oss"

    Jag glädjs över att A fortsätter att skriva. Tydligen är det mycket som behöver ut..? Men jag ställer mig väldigt frågande till påståendet att hon säger att hon inte har skrivit något av det som står här??? Vem har gjort det då? :-D

    Jag hoppas att hoten nu upphör från min vän A. Att påstå att vi, som axlar rollen som ett familjehem, fördärvar barnen, var ett av de mest korkade påståenden jag har hört på länge! Varför blir barn placerade i familjehem? Kanske det är för att myndigheter får ta emot orosanmälningar från allmänheten och offentliga inrättningar, om att barnen far illa i det ORDINARIE hemmet? Det är DÄR barnen fördärvas, inte i familjehemmen! "Sociala kärringar" högutbildade med lång erfarenhet, tingsrätter och socialnämnder kan inte ha fel i denna fråga!

    Vidare hoppas jag att A läser på lite bättre. Mina 4 barn i vårt hem är mellan 9-13 år och kan omöjligt förväntas att redan ha ett arbete.

    Det är sorgligt att A har en sådan rädsla och obehagskänsla kring samvaro med djur. Jag beklagar detta. Tror att A fått uppleva den sanna kommunikationen det ger, att få vistas med djur. Människor som visar oro, ångest, ilska och agression, är inga människor som djur helst vill vara i närheten av. De blir otrygga och oroliga då.

    Tror med säkerhet att det skulle göra A gott att lära sig att hantera den ångest och de obehagskänslor det ger, att få umgås med våra fyrbenta vänner. Massvis med forskning visar hur positv verkan detta ger och vilket välmående det leder till.

    På flera platser runt om i världen finns djurkyrkogårdar. Människor betalat massvis för att få ge sina husdjur en värdig begravning. De vill visa sin tacksamhet för tiden de fått tillsammans med djuret. Att påstå att visa sin sorg och den vördnad man kände för sitt husdjur genom att lägga upp en länk "Till minne av" är inte bara respektlöst, utan dessutom väldigt kränkande.

    " De flesta människor behöver mer kärlek än de förtjänar."

    Trots tidgare uttalanden om att det sista ordet är skrivet i denna konversation, så fortsätter A att skicka kommentarer. :-) Fortsätt gärna, mig gör det inget. (trots försöken med hot om polis, de personangrepp och kränkande uttalanden som hon skriver.)

    Google och jag är inte bästa vänner. Hur jag än försöker så kommer jag bara tillbaka till min egen blogg. Tror med säkerhet att A kan känna sig lugn. Ingen kommer att hitta henne. Vare sig bild eller något annat... :-D

    Ta hand om er nu - och speciellt du A! Lägg energin på att göra något åt din inre ilska och din livssituation, istället för att vara arg på mig.

    Kramar ifrån Vekå

    SvaraRadera
  12. återigen,kränkande är det sättet du behandlar okända människor på.du är respektlös. vem som mer skriver här vet jag inte,men jag har fått en del mail från upprörda människor faktiskt som anser du borde lägga av. djur är varken rädda agressiva el nåt annat för mej.tvärtom.80kg rottis sidan om älskar mej o är enda hund jag inte har rädsla för.katter älskar mej o enda djur jag gillar.är man så påläst som du är så bör du oxå veta att vid svår pälsdjurs allergi ska man inte vara nära djur.för medeciner tar inte bort anfallen dessa kvalster ger.
    nu ska du visst blanda in min släkt oxå?? men lilla du.någon syster som är sjuk har jag verkligen inte.såvitt jag vet är ALLA mina syskon friska som nötkärnor.nu har du nog rört till d lite.
    Du måste lära dej var gränserna går,något jag förstått från folk i din omgivning du INTE kan.Att blanda in släkt,vänner osv till okända är nåt man inte gör.
    Dessutom har jag nåt du saknar.Förmågan viljan,styrkan att klara mej själv i livet.o det e jag förbannat stolt över.jag behöver inga nollor i mitt liv .arg? jag är inte arg jag föraktar dej av hela mitt hjärta

    SvaraRadera
  13. Nu blir jag jätteglad över att få läsa att du har en hund! En Rottis på 80 kg. Grattis! "Människans bästa vän"... Roligt att höra. Men hur går detta ihop med din allergi?
    Lite "Paradoxalt" eller..?

    Missförstod kanske detta med din syrra. Jag beklagar detta. Visste inte att hon redan gått bort i sin cancer? Eller, har jag fortfarande fel..?

    Nu ska jag styra tillbaka denna eländiga konversation till det som allt startade med: Barnen!

    Visst vet du om att Barnkonventionen hade jubileumsår förra året? Känner du till vad den handlar om? Har du ens läst utdrag/delar av den?

    Du verkar väldigt på det klara över vad du själv gillar och ogillar, och hur du anser att folk och fä bör och inte bör vara. Men känner du till barns RÄTTIGHETER? Och dina SKYLDIGHETER?

    Du verkar visst tro att alla ska dansa efter din pipa. Med tomma hot, personangrepp och psykisk utpressning, försöker du få folk som bryr sig om dig och dina barn, att hålla sig borta! Desto mer skit du häver ur dig, desto mer inser jag att du döljer. "Anfall är bästa försvar" eller?

    Det är din SKYLDIGHET att se till att en hälsosam kontakt med dina tjejers fädrer upprätthålls. Även dina barns pappas släkt ska involveras i tjejernas liv. Det är deras RÄTTIGHETER!

    Hur ska du förklara för dem att du pga av din egen oförmåga att hantera din egen rädsla och din egen ilska, inte har tillåtit tjejerna någon kontakt med den sida av släkten?

    Barn som får uppleva att vuxna KAN samarbeta och föra konstruktiva dialoger sinsemellan, trots att meningsskiljaktigheter råder, lär sig att hantera Livet på ett mkt bättre sätt, än där vuxna bara ser till sig själva.

    Jag förstår att min vän A måste ha blivit drabbad av både det ena och det andra i sitt liv, vilket jag beklagar, men det ger inte henne rättigheten av straffa andra för det!

    Det som har hänt har hänt och lönar sig inte att älta och driva till sin spets hela tiden. Möjligheten finns dock att påverka hur A väljer att leva sitt liv idag, imorgon och dagarna därpå.

    Ta hjälp för att komma vidare. Se till att din lilla söta Linnea slipper bli hemskjutsad av polisen i tid och otid. Se till att ni slipper hamna i samma handgemäng som du har gjort med din äldre dotter. För uppenbarligen behöver du hjälp!

    Fortsätt gärna skriva till mig. Med det underlag jag redan har, så har jag god lust att kontakta socialtjänsten i A´s kommun och lägga in en orosanmälan. Och den anmälan blir inte anonym. Den kommer från MIG!

    Kramizar ifrån Vekå

    SvaraRadera
  14. Hejhej. Har suttit och läst allt detta.. måste bara få säga till Anonym att om jag vore ett barn som skulle fosterhemsplaceras så skulle jag mycket gärna bli placerad hos Vekå inte bara för hur toppen hon behandlar folk i sin omgivning utan också för att hon bor där hon bor! jag skulle nog göra allt för att få bo så till.

    hejhej:)

    SvaraRadera
  15. Wow!!! Tack snälla!!! Vad glad jag blir över att få höra/läsa detta. Nu kan jag le lite x-tra resten av dagen...
    Många kramar till den godhjärtade människa som skrivit detta!

    SvaraRadera
  16. ööööeeeh? fattar inte att du kan sitta och skriva till din egen sida..? det stod tydligt å klart att de va du som gjort inlägget till diskussionen. du har en fedjit som visar realtid, alla fattar, fattar du inte själv hur störd du är? Mvh, Åsa

    SvaraRadera
  17. Ledsamt att Åsa tror att jag skriver inlägg till mig själv..? Jag har tyvärr för lite kunskap om denna "fedjit" för att riktigt förstå hur den funkar... Men vet iaf att den är väldigt missvisande, då många i dagsläget har "falska" IP-adresser.

    Om Åsas avsikt med denna kommentar är att såra mig, så lyckades hon... Tack och lov så vet ju jag (och den som skickat inlägget) att jag inte skriver kommentarer till mig själv. Har liksom ingen anledning...

    Varma hälsningar från Vekå

    SvaraRadera