lördag 23 januari 2010

Kurhotell och tidsbroms

Konka i badrock framför ingången till Källan... ;-)

I går åkte jag och Konka till Källan i Åmliden, ett kurhotell med spa. Efter en mkt god lunch fick jag prova på floating och Konka fick massage.

Eftermiddagen tillbringade vi i sängen. De två enkelsängarna hade vi knuffat ihop till en stor. Med en enorm godispåse, nedbäddade under var sitt täcke och massvis med stora, mjuka kuddar, låg vi och berättade om allt vi ville delge varandra från våra liv. Vi analyserade varandras beteenden, försökte sätta ord på känslor man har svårt att hantera, och skrattade åt banala och galna saker. T.ex om det går att hosta med tungan ute... :-D

Barnen lyssnar på Konkas ord... (vilken uppmärksamhet!) :-)

Samtal jag och Konka har med varandra, resulterar ofta i att vi fyller i och avslutar varandras meningar. Vi förstår varandra, Konka och jag...

Efter Medelhavsbuffén på kvällen så softade vi någon timme till. Jag hade gärna stannat resten av kvällen på rummet. Hade så mysigt och var så fruktansvärt pömsig och trött. Konka gick däremot in i någon sorts andra andning efter middagen och ville absolut hitta på något.

Självklart ville jag ju ta vara på möjligheterna man får av att vistas på en sådan anläggning som Källan, med bassäng o bubbelpool, utebadbalja m.m. m.m. så jag slet mig ifrån den sköna sängen och hängde med Konka ner till bassängen för ett kvällsdopp.

Bassängbadet blev startskottet för en helt underbar kväll/natt. Av någon knasig anledning, vet inte alls hur tusan vi bär oss åt, så lyckas vi alltid göra vad som helst till en succé. Efter bastubad, bus och massvis med galenskap och tokigheter så landade man till sängs HALV SJU i morse..! =D

Två timmars sömn senare var jag helt körd. Vet inte alls hur tusan jag lyckades med frukosten, hemfärden eller utcheckningen. Denna dag har varit som ett stort töcken och jag har känt mig som en vandrande, fånigt leende zombie hela dagen.

Mina underbara tjejer har varit jätteduktiga här hemma i helgen. I afton har familjen fått möjlighet att få uppleva min Konka, eftersom jag själv stått tillbaka och gett soffan stor uppmärksamhet. ;-) Fy, vad trött jag är!

Ikväll ska det INTE bli sent. Ny dag i morgon och säkerligen nya äventyr. En vecka kvar på Konkas vistelse hos oss. Önskar jag kunde stanna tiden...

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar