tisdag 12 januari 2010

Retning

Min Konka har levt med sin cancer i åtta år. Den har gått från bröst, lymfkörtlar till halsregionen. Den är tydligen (som jag har förstått det) av en hormonell variant, en kronisk sådan, som inte går att bota.

Alla behandlingar med anti-kroppar, strålning m.m. tär på hennes kropp och inre organ. För några veckor sedan drabbades hon av bältros och kunde inte ta sina anti-kroppar. I går blev det uppskjutet igen pga en "retning" på hjärtat. Hjärtinfarkt på G..? På fredag ska det visst bli ultraljud av hjärtat för vidare kontroller.

På onsdag om en vecka ska Konka komma hit! Fixar hon det...? Jag vet hur mycket hon önskar att komma, och jag vet hur mycket jag vill att hon kommer... Men...

?

:-(

Det är mer än två år sedan vi sågs... Längtar efter henne!

Vägen till en vän är aldrig lång, sägs det...

Ta hand om varandra!

P o K/Vekå

2 kommentarer:

  1. Älskade konka...
    Jag bara SKALL komma...Jag längtar så mkt jag med.
    Och behöver verkligen komma i väg.
    Jag ser fram emot att få vara en del av din vardag...träffa barnen osv.
    Jag tänker positivt och skall snart börja packa.
    Love you kramizar

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen hon orkar!!! Hon önskar det mer än något annat just nu tror jag.
    Håller tummar och tår för att ni ska kunna träffas nu.
    Kramar i massor

    SvaraRadera