onsdag 20 januari 2010

Dumma tåg

Jag och Konka busar senast vi sågs för 2 år sedan. :-)

Nu är Konka snart här! Mitt på dagen i går klev hon på tåget i Småland, som ska köra henne till Bastuträsk. Konka gillar inte att åka kollektivt. Har dåliga erfarenheter som gör att det känns oroligt och otryggt. Är därför jättestolt över henne, för att hon vågar utmana sig själv och ta denna långa resa hit till mig.

Typiskt nog, eller såklart enligt Konkas förväntningar, så har ALLT krånglat. Godståg har spårat ur och förstört rälsen, bromsarna har krånglat på tåget och nu det senaste är att det fattas ström(?) eller jag vet inte VAD det var, som gör att hon mest troligt kommer att tvingas åka buss den sista biten. Och Konka som haaaatar bussar!!! :-( Oj oj oj... resan hit kommer att ta henne närmare 24 timmar! Usch!

Nu ska jag i alla fall göra det sista rycket med städningen. Konka är ju som sagt hästallergiker. (Hur ska detta gå..?) Lite omstruktureringar i vår vardag så löser vi detta (det MÅSTE gå!).

Take care, make love - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar