tisdag 5 januari 2010

Framgångsletare?

Blev så förvånad när min R kom hem redan efter lunch idag. Han var lika förvånad, och förklarade att "det är visst trettondagsafton idag"... :-) (räknas väl som en lördag..?) Ännu ett bevis på när helg och vardag ideligen flyter ihop...

Har avlagt ett besök på Miljökontoret idag. Behöver utöka mitt tillstånd när det gäller försäljning/hantering av livsmedel i företaget. Djungeln av bestämmelser är verkligen snårig, men jag tror mig se en utväg m h a en vass maschetas (stavas det så..?) :-) Byråkrati och ordvrängeri börjar va vardagsmat snart, och numera suckar jag inte riktigt lika djupt, när formulär och blanketter ska ifyllas.

Fick ett skojjigt SPAM-mail idag med reklam angående en bok som handlar om positivt tänkande. (ett av mina favoritämnen!) Tyvärr framgick det inte vem författaren var till boken, bara att den såldes av weblibris.com.

Fick senare ett mail, där jag hade fått just benämningen Framgångsletare. Undrar om hon fått samma reklamutskick som mig tidigare..? :-)

Gillar hur som helst mycket av det jag läste i den propagandan. Det stod att människor som fokuserar på möjligheter är mer företagssamma och hoppfulla, lyckligare och mer tillitsfulla, har bättre fysisk och psykisk hälsa, presterar bättre i skola och arbete, samt kommer igen snabbare efter motgångar. Och framför allt, har de en positivare syn på framtiden.

När jag tänker på framgång så tornar sig bilden upp framför mig av välbärgade människor, med en framstående ställning socialt, ekonomiskt och familjärt. Men samtidigt ser jag inte bilden av Lycka...

Inre framgångar och yttre framgångar. De två är just det - TVÅ. Få dem att synka samman. DÅ kan vi prata FRAMGÅNG! :-) Och vem vill inte leta efter det...? ;-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar