fredag 6 februari 2009

Abstinens


Ett och ett halvt dygn utan internet. Då märker man hur beroende man är... :-) Undrar om det är snöovädret som gjort att cyberspace inte gått att nå? Men nu funkar det i alla fall.

Snön har vräkt ner de senaste dagarna. Säkert 3-4 dm på två dar! När det snöar vet jag var jag har min man = i plogbilen. Det betyder att jag blir ensam med sysslorna på gården. I morse hade tidningsbudet kört fast i drevsnön och jag fick rycka ut med traktorn för att dra loss den. Förstår inte varför tidningsbuden kör med små, framhjulsdrivna och låga bilar?! De är ju ofta ute tidigt på mornarna innan plogbilarna hunnit ta bort snön. De borde ha 4-hjulsdrivna stora fordon, som de tar sig fram överallt med!

Tidigare har jag alltid skottat snö med traktorskopan. Men idag satt vår stora fina snöslunga fast längst bak i traktorn. Kändes så knasigt att köra runt och ha den i luften så jag fick instruktioner via telefon hur den fungerar. Nu kan jag köra den oxå och jag känner mig stolt över min nya erfarenhet. Det blir så mycket finare ute när man skottat med snöslungan. :-)

I går var lite av en kaotisk dag. Fullt upp hela dagen. Ladugården och stallet på morron. Sjuk personal = Mockning på klubben. Planeringsmöte kl.10, handikapplektioner mellan 12,30-15 och dressyrträning i vagn däremellan. Spenderade kvällen med att försöka möblera i våra fina garderober som under veckan äntligen blivit klara. Visst blev de fina!!? Sovrummet känns så stort nu! :-)

Satt uppe halva natten (känns det som) och författade ihop ett förslag till Årsmötet från oss i styrelsen. Känns angeläget att få det på pränt och att medlemmarna får ta del av innehållet. Undrar om man kan lägga ut sådant material på klubbens hemsida för att det ska vara lättillgängligt för medlemmarna? Hmm... det måste jag kolla.

På måndag rivs golven upp i hallen och köket. Har hur mycket som helst ogjort innan dess. Är långt ifrån klar med att plocka undan alla saker, vet inte ens var jag ska ställa dem..? I morgon är jag och Malin på körkurs hela dagen, på söndag kommer slakteribilen och sen är måndagen här... Kan någon komma och hjälpa mig? :-)

Nu när jag fått min internet-abstinens stillad en stund, så ska jag ta tag i lite papper som inte kan vänta till efter helgen.

Take care, live life - be happy!

3 kommentarer:

  1. vilket läckert sovrum!!! VILL HA!
    Synd jag är så långt bort annars skulle jag hjälpa dej!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tackar... :-) Fick precis veta att brorsan från Skellefteå kommer hit i helgen, där kanske jag kan be om lite hjälp..? Kraaam

    SvaraRadera
  3. Det måste du ju!
    Det är desutom roligare att jobba om man är flera;-))

    SvaraRadera