måndag 9 februari 2009

Vi är på G

Vilken innehållsrik dag! :-D Paula är tyvärr fortfarande jättesjuk, hög feber och snörvlig. Hon har haft ryggläge nästan hela dagen.

Plogning för min R i morse igen, så jag tog tag i skottning o dyl här hemma. Kvart över sju i morse var hantverkarn´här och började riva i det gamla klickgolvet i köket.


Han hjälpte mig att färdigställa ritningen på det nya köket, så nu är det fastställt hur det ska börja se ut! Nu behöver jag bara få med mig någon till Haparanda för att hämta hem eländet. :-) Vägrar att köra så lång väg själv (och får inte för doktorn heller...).


På den här bilden syns det var vattenläckan har varit. Spånet var rejält blött och det luktade inte gott! Vi har alltid lidigt av ett väldigt knarrande och sviktande golv i kök och hall. Vi trodde att det skulle vara enkelt att bara få förstärka lite och kanske lägga in några fler åsar, men så enkelt blir det visst inte... Standard är 60cm mellan varje golvås och här är det 80cm! Inte konstigt det svajar! Känns bortkastat att bekosta nytt golv, ny inredning m.m. om inte allt är ok i botten!

Har grubblat hela eftermiddagen och kommit fram till att det finns egentligen bara en lösning. Och det är att göra om allt ordentligt, annars kommer man nog att ångra sig... Bort med alla golvspånskivor och in med fler åsar och regla om hela golvet. Bra kommer det att bli, men både dyrare och mer tidskrävande. Ska på egen hand riva ut golvet i morgon och knacka bort gammalt kakel. Då slipper vi en kostnad där i alla fall.


Här har det kommit dit en kupévärmare som ska påskynda upptorkningen av det fuktiga. Lyckligtvis hade vattnet inte trängt in i vardagsrummet. Tack å lov för det...!

Har haft besök av en kunnig ekonom idag. Vi har gått igenom en massa handlingar som rör ridklubben. I morgon kommer vi att påstarta en jobbig men nödvändig process i ridklubben, som jag kanske kommer att berätta om längre fram. Tyvärr kommer processen att kräva en hel del prestationer från mig personligen och det är viktigt att jag inte ger upp. Lever på hoppet att resultatet av den kommande processen kommer att göra att man går starkare ur eländet, mängder av erfarenheter rikare och att jag får besitta en känsla av att jag gjorde så gott jag kunde... Mer kan man inte göra... Då sover man kanske gott om nätterna?

I morse när jag vaknade var jag mer utvilad än jag varit på länge. Brukar vakna ofta på nätterna, sover bara i korta perioder oftast. Men i natt var jag nog i halvkoma. Jätteskönt att stiga upp och verkligen känna att man har vilat!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar