lördag 7 februari 2009

Tiden går

För nio år sedan låg man på BB, lite chockad, men med en nyfödd Malin bredvid sig. Hon var aktiv redan då, visade redan under tiden i magen att hon ville göra sig hörd. Bråttom ut till världen hade hon också, kom sex veckor för tidigt. Låg i fot-säte-bjudning och blev tvungen att plockas ut med akut kejsarsnitt. Ryser än idag när jag tänker tillbaka på den upplevelsen som man var helt oförberedd på...

Kerstin hette hon när hon var i magen, men när hon kom ut så såg vi genast att det var en liten Malin. :-) Det är fantastiskt vad tiden går fort, och det är på ungarna man ser att den gör det... Mina underbara tjejer växer sig större och jag är tacksam för var dag jag får ha dem i huset. Vips så åker de väl snart ut på egna äventyr och då får man sitta hemma och vara orolig...

Åkte iväg tidigt i morse i snöovädret med Malin, Emil och Farmarpojken på körkursen i Ersmark. Fick mycket beröm över min liksidiga häst som tränaren tyckte var duktig och trygg för sin ålder. Även Malin och Emil var jätteduktiga, och Malin var väldigt stolt över sin ponny.

Kom hem just innan sex i kväll och har haft huset fullt sen dess. Tårta, paket och prat i kvadrat runt köksbordet. Brorsan och hans pojkar har hjälpt till lite med flytt av möbler. I morgon ska vi försöka hinna klart. Nu har familjen gått i säng och jag ska ut och natta djuren. Är helt slut i huvudet och i kroppen och längtar efter sängen.

Ha det bäst! P o K

3 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS! till lilla Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Konkalina
    Hmm hoppas detta kommer fram nu. Snälla gratta lilla Malin från mig. Ge henne en bamse kram. Snälla Konka var rädd om dig....Du vet vad jag menar.
    Konka...det är lite brottom nu....kom mig.

    Love you din nena.

    SvaraRadera
  3. Min älskade Konka... du skrämmer mig när du säger sååå, släpper allt jag har för mina händer (och det är inte så lite för tillfället...)om det är det som behövs. Törs inte ringa dig, fixar inte att höra att du är dålig. Min starka Konka, min klippa... min finaste och bäste vän. Kommer dig om jag behövs vid din sida. Love U 2.

    SvaraRadera