söndag 8 februari 2009

Mera snö

Två decimeter snö det senaste dygnet. Nu är det i alla fall ingen som ifrågasätter vinterhagen jag byggde i somras med tråd och plank så högt ovan mark, räknade ju med en massa snö... :-) Ska ta en bild när det blir ljust ute så ni får se. Denna bild är från i höstas.

Steg upp när min R åkte för att ploga. Har precis varit ute och släppt ut hästarna i hagen, skulle gå till ladugården sen, men var tvungen gå in för att vila en stund. Det snurrar i huvudet och jag känner mig kräksjuk. Funderar på ifall jag ska gå i säng igen och vänta lite med djuren, men jag har ju så mycket jag måste hinna idag. Slakteribilen kommer och det måste skottas på gården för att den ska kunna ta sig fram genom snön. Köket och hallen ska hinna städas ur klart, och kylskåpet gapar tomt i brist på någon som har handlat för att fylla det.

Tror sysselsättningen är räddad för dagen... :-)

P o K

4 kommentarer:

  1. Snälla Vekå! Nu kan jag inte var tyst längre. Du MÅSTE börja ta det lite lugnare. Som utomstående betraktare genom din blogg så hör man hur din kropp skriker efter vila. Snälla, lyssna på den nu. Du kommer att köra ner dig totalt om du fortsätter så här. Jag hoppas att du tar detta välmenande råd för just vad det är, välmenande. Jag är rädd om dig! (På avstånd, fast ändå nära...)

    Ingen blir lycklig om du brakar ihop. Ingen kommer heller att tacka dig för det du åstadkommit på vägen... Och det tar år innan man kommer tillbaka, om man alls gör det. Jag vet...

    Vad tror du kommer att hända om du slår av på tempot?

    Stora styrkekramar fulla med energi- // J.

    SvaraRadera
  2. Tack för omsorgen... :-)Jag försöker verkligen lyssna, gick faktiskt och la mig en stund på förmiddagen. Sov ända till kl.9! Tyvärr så betalar det sig när jag stannar av, för allt bara hopar sig. Får problem med att hinna ikapp ifall jag tagit det lugnt ett tag, hur lätt är det då att koppla av..? Lovar att jag letar lösningar på detta, för jag vet att det kan bli problem... Intalar mig att jag kan klara precis vad som helst, bara jag ger mig tusan på det. Så därför ska jag fixa även detta! Puss puss å kram tebaka.

    SvaraRadera
  3. Jag tror du försöker men jag håller med föregående talare! Min lösning är familjeråd ( i ärlighetens namn hade ni ju otur med läckan) är så rädd att du ramlar ikull helt!!!
    MÅNGA KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Går det att plocka bort vissa göromål? Rent krasst... hemma måste man ju jobba på, men finns det saker utanför som kan prioriteras bort? Då hopar det sig inte på samma sätt.

    Var sak har sin tid.

    Sköt om dig.

    SvaraRadera