söndag 1 februari 2009

Söndag = vilodag, eller?

Nu har nr. 5 åkt hem igen... :-( Tiden går så fort när våra bonus-barn är här. "D" har varit hemskt förkyld i helgen, han är så tapper och klagar inte det minsta. I morse steg han upp före sju för att hjälpa Roger i ladugården. Undrar hur snabbt han däckar i sängen ikväll..? :-)

Ungarna tar omställningen och röran här hemma så otroligt lugnt och bra. De ser det nog som ett litet äventyr, och tycker det är spännande nu med kylskåpet i vardagsrummet och fåtöljen nere i bagastugan... Frysen står på altan och övervåningen har fått extra tillskott av alla blommor från nedervåningen.

Gardinerna är borta i köket och det har börjat eka lite grann där inne. Hunden och katten är förbryllade över att allt är huller om buller, och speciellt katten verkar otrygg när hennes gömställen förändras.

I morgon ska garderoberna förhoppningsvis levereras hit. Undrar var jag ska rymma de paketen..? Vet att de får inte vara utomhus. Undrar om man kan be de som lastar av att bära upp dem på övervåningen på en gång...? :-) Kan man vara så fräck?

Har försökt jobba undan en massa pappersarbete idag. Konteringarna för klubbens bokföring i januari månad är så gott som klart, det ska bara knappas in på datorn. Nästan 50 verifikat på en månad och mycket krångel med ekonomiska medel som flyttats hit och dit, skönt att jag nästan är klar...

Är jättenöjd med eftermiddagens möte. Precis så som jag vill möten ska vara. Snabba, enkla, förberedda och utan en massa trams och tjafs. Effektivitet gillar jag!

I morgon bitti har jag personalmöte med våra anställda på klubben. Har precis spaltat upp lite som vi ska prata om. Hoppas det mötet blir lika effektivt... :-) Vill inspirera medarbetare, samtidigt som jag vill ha lojalitet, glädje, och ansvarsfullhet som deras ledstjärnor. Hur förmedlar man sådant? Tips emottages tacksamt!

Nu ska jag plocka in min vackra hingst. Längtar även efter att få krypa ner hos min man och sova. I morgon blir en händelserik dag som jag verkligen ser fram emot!

Take care, live life - be happy!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Glöm inte att V I L A!!!!!
    Var rädd om dig. Finns bara en konkalina. Saknar dig så mytteeeee.
    Kramizar. Anna-Lena.

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken min allra finaste Konka. Saknar dig med... mer än ord kan uttrycka. Längtar efter dig nåt så fruktansvärt! Love you, kram tebaks! Vill vila hos min Liiiinaaaa.

    SvaraRadera