tisdag 3 februari 2009

Krav på sig själv

Garderoberna är på plats och inredningen är ditskruvad. Idag ska jag höra om pappa kan hjälpa mig med att sätta dit spegeldörrarna (törs inte försöka sätta dit dem själv.) Sen är det klart i sovrummet! Härligt.... Jobbade till halv tio i går kväll med garderoberna och har sovit som en stock i natt. Fattade ingenting när väckaren ringde i morse, trodde att jag precis gått och lagt mig. :-)

Idag blir det banken, hovslagaren kommer, ridlektioner, köra häst, plocka i köket och personalmötet som blev uppskjutet från igår.

Måste ringa doktorn med, för Paulas ögon vill inte riktigt bli bra, speciellt det högra. Tänkte be om ett pricktest så vi får kolla ifall hon är allergisk mot något. Malin har vaknat på fel sida idag. Gråter och är arg. Vill inte till skolan. Väldigt ovanligt för att vara henne. Fick ur henne att de ska börja prata om kilo idag. - Och det kan jag inte!!! säger hon. Tror bestämt hon lider av prestationsångest. Hon känner säkert att de ska prata om något som hon inte behärskar och är säkert rädd att hon inte ska klara av det... lilla gumman.... vilka krav! Försöker förtvivlat att få henne att sänka sina krav på sig själv. Hoppas det inte är mitt fel att hon tänker så...

Ha en bra dag! Kraaam

2 kommentarer:

  1. När får man komma om o kolla det "nya" sovrummet?? Hoppas det gick bra för M i skolan, o du försök att ta det lite lugnt o tänkt på dig själv..Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen när som helst gumman...! :-)Ring innan så ska jag se till å ha nå gofika hemma! Varmt välkommen, kraaaaam.

    SvaraRadera