fredag 2 april 2010

Är det inte det ena, så är det tydligen det andra.

Äntligen börjar Paula bli frisk. Trodde att även Malin var på bättringsvägen, men nu har det vänt igen... Förkylning/feber har bytts ut mot kraftiga magsmärtor och kräkningar. De senaste kräkningarna har varit blodfyllda, så nu är sjukvården kontaktad. Väntar på telefonen ska ringa därifrån med besked... :-( Stackars Malin...

Av någon anledning så blir ofta barn sjuka på loven. Varför är det så..? Jag minns att jag själv var likadan. Hur många jul-sport-påsklov låg man inte i allehanda barnsjukdomar och feber?

Nå väl, hoppas detta går över snart, så att de får njuta av sin ledighet!

I morse var jag med om en otäck sak. Det värsta är att det har hänt lite för ofta den sista tiden. Jag klarar knappt av att ta min medicin! Jag tar mina piller, sväljer dem med stor mängd vätska. Sen går det en liten stund och då börjar h-vetet! Det känns som om de stannar halvvägs ner i matstrupen. Trots matintag och mer vätska så åker de inte ner!

Det känns som om de hamnat på tvären och blockerar allt inom mig. Smärtan är enorm och det brinner som eld inom mig. Fr.o.m. i morgon ska jag börja mosa mina piller! Börjar ju gruva mig enomt för att ta de nedrarns tabletterna. Usch! Nu har det gått snart fyra timmar sedan jag tog medicinen och det börjar äntligen släppa...

Inväntar förstärkning på barnskötarfronten. Har en hel del att stå i under eftermiddagen. Ska ju på hingstvisning i morgon.... men hur går det för min Malin...?

Ta hand om varandra!
/ P o K Vekå

1 kommentar:

  1. gott råd angående pillerintag, jag har samma problem som dej och numera tar jag alltid piller med youghurt eller fil det funkar för mej..
    Kramar i massor till er alla fast mest till Malin nu

    SvaraRadera