torsdag 1 april 2010

Jag ska bara...

I går ryckte jag upp mig själv i håret rejält. Grottade ner mig till 100% i papperhögen och tog tag i en hel del bokföring som jag försakat. I sex timmar satt jag med detta. Gav mig tusan på att inte sluta förrän allt var klart. Ville dessutom både vara i kapp och ha lite framförhållning på kommande veckors papper.

Tror ni att jag fixade det..? Självklart! :-) Jag hann dessutom med att tillverka och skriva ut jättefina broschyrer och infoblad, om min guldklimp till hingst, som jag tänkte använda mig av i min marknadsföringskampanj i Vännäs på lördag.

Jag ska dock villigt erkänna att dessa sex timmar var fruktansvärda. Har sällan varit så tankspridd och gjort så många fel. Tog massvis med extra tid att hitta felen jag gjort, för att få checkkontot att stämma i hop med huvudboken i bokföringsprogrammet. Debet och kredit bytte plats ibland, och för att inte gå upp i limningen, så gick jag ut i och sparkade på tvättmaskinen i fikarummet med jämna mellanrum.

Fem maskiner med tvätt hann jag dessutom med. Så det blev några sparkar...

2/4 av barnaskaran är fortfarande sjuka. Handla, laga mat, sköta om sjuklingarna, djuren...puh.... la mig raklång på sängen en stund efter middagen igår. Somnade innan jag nuddade kudden. Vaknade med ett ryck halv sju och konstaterade att jag missat att skjutsa nr. 6 på sin ridlektion och att jag missat mitt eget ridledarmöte. Skit!

Vek tvätt, sparkade på tvättkorgen i stället och putsade sele resten av kvällen.

I dag har skolorna halv friluftsdag. Ska fungera som ungdomsledare på ridklubben för ett gäng högstadieelever efter lunch. Måste börja förbereda mig nu. Ska bara hinna köra Emil, göra i ordning mat till sjuklingarna, kanske äta nåt själv?, sparka på tvättmaskinen, mocka i stallet och ringa två viktiga samtal. Innan lunch. Kanske bäst att sätta i gång nu? På allvar.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar