torsdag 15 april 2010

Vittra förstår - men än du tror...





Galet peppande låt. Man kan inte bli annat än glad när man hör den! ;-)

Här kommer en bild på en väldigt tjock, välmående och nöjd, blivande mor. Nypon går mest bara och pussas med Emil i hagen hela dagarna nu för tiden. Paula brukar ta ut henne på någon prommis då och då, borsta och pyssla lite med henne, men nu börjar vi vänta mer och mer på det kommande fölet. Har hittat en övervakningskamera till ett bra pris på Claes Ohlson, som man kopplar in trådlöst till TVn. Tror bestämt jag ska köpa en sådan för att lättare kunna ha koll.


Har tack och lov i sista stund fått hem 20-manna-tältet. Skoterföret sjunger på sista refrängen och i morgon ställs skotern bort för säsongen. Det blev fullt lass på kälken som ni kan se, och nu hänger tältet på tork!


Idag har jag varit i ridhuset och tränat precision med Farmarpojken. Det gick riktigt bra, med tanke på att det var första gången vi tränade det sedan i höstas. På lördag kommer Fredrik Persson från Flyinge till Kågedalen igen, och då ska vi vara där och finslipa detaljerna inför säsongen. Tävling om en och en halv vecka. Oj, vad jag längtar!

Hade ett långt möte i går med några tjänstemän på kommunhuset. I måndags hade jag skickat dem en hel del skriftliga frågeställningar, förslag och lite kritik. Så inför mötet var de väl förberedda på vad vi skulle diskutera kring. Allt gick över förväntan. Jag fick igenom så gott som alla förslag + lite till! Blev mycket positivt överraskad. Roligt när DET sker. :-)

En tjänsteman i chefsposition, sa dessutom att jag borde skaffa mig den utbildning som krävs, för att få tillsättas på en del poster, då skulle jag tydligen få anställning på en gång. Galet, men naturligtvis smickrande.

Nå väl... kommer att hitta andra vägar för att nå dit jag vill.

Livsplanen revideras ständigt. Skötkonung har hjälpt mig med att komma till insikt om fler av mina värderingar och livsfilosofier. Tack för det. Tappert försök av Tapper till att få mig till att omvärdera, men tyvärr. Jag gör inte det.

Jag och brorsan brukar ha många, trevliga samtal om ord, samtal och dess betydelse. Hur man uttrycker sig, vad som sägs egentligen, härskartekniker, och förmågan att påverka. Jag tycker det viktigaste i ett samtal är kontentan av hur mottagaren uppfattat det man försökt förmedla. En del tar en på orden, försöker inte förstå bakomliggande orsaker, läser inte mellan raderna och ser sällan helheten. Då är det svårt att få till en fungerande dialog.

Jag kan aldrig, eller sällan, återge ett samtal ordagrannt, men jag kan däremot återge hur jag uppfattade budskapet och vad jag tror var meningen med det som uttalades. På vem ligger då ansvaret att ta reda på vad som menas, så att inga missförstånd sker? Jag tror det ligger på båda.

Tänk på vad du säger - så att du inte säger vad du tänker...

Take care, live life - be happy!


Gillar denna låt av Pink. Fast jag kan namnet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar