tisdag 13 april 2010

Tappert försök

Förra veckan fick jag lära mig en hel del. På många olika plan. Älskar när man får erfara hur otroligt mycket som man INTE kan och vet. Suget efter kunskap och viljan att veta och förstå, är både bra och dåligt.

Bra - eftersom kunskap och insikt inte är tungt att bära, men jobbigt - eftersom engagemanget och passionen är talare som ofta övertalar.

Ibland är det viktigt att bara kunna "stänga av" också... bibehålla fokus... på rätt saker. Vad som är rätt eller fel kan dessutom vara väldigt individuellt. Samma frågor kan ha tusen olika svar, beroende på vem man frågar. Hur vet man vad som är "rätt" då? Mitt svar: Lyssna på magkänslan...

Vildvittran i mig skriker högt. Kommer dock att fortsätta med att hålla henne inlåst. Har slängt nyckeln och hoppas för alla andras skull att nyckeln förblir oupphittad.

I dag blir det städning, pappersarbete och motion av hästar. Eftersom en av sakerna jag lärde mig förra veckan var beslutsordningen inom kommunen, så ska jag fortsätta med att påverka beslutsfattare innanför kommunhusets väggar, med att försöka få dem till att göra som jag säger. Tror ni att jag lyckas? Jag kan några tjuvknep... ;-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar