lördag 3 april 2010

Succé

Tvättning i garaget, fastspänd bakom lastbilen med sandspridaren står min hingst så snällt så. Sofia håller i duschslangen. :-)

Äntligen hemma igen efter en underbart lyckad dag i Vännäs..! Allt gick bara huuuuur bra som helst! Jag tackar min tjuriga envishet för att jag vägrar prestera något annat än bra, eller gärna mest och bäst. Vägrar göra saker halvdant eller halvbra. Ska det va, så ska det va bra! Annars kan man lika gärna skita i det.



Av åtta anmälda hingstar var vi de enda som valde att seriöst visa upp vår hästs duktiga prestationer och förmågor på mer än ett sätt. Han kördes snabbt - samlat, utmanande - lugnt, i full fräs över presenningar och väl samlat i serpentiner med enhandsfattning på tömmarna.

Sofia hoppade honom duktigt och modigt. Lugnt och fint. Tekniskt och väl förberett. Över ett räcke med presenning på, över en parallelloxer, och visade hans talang inom hoppning på ett mycket bra sätt.

Farmarpojkens goda temperament kom fram på ett bra sätt, och vi fick mycket goda vitsord från både publik, speaker och andra deltagare. En del stoägare kom även fram för att kolla in honom lite närmare och ställa lite frågor. Nu blir det intressant att se om vi får fler betäckningar inbokade framöver.

En av de övriga hingstarna som dock imponerade på mig, fast mest i uttryck och i storlek, var denna Clydesdalehingst. Maffig va?

Nu längtar jag efter en lång stund i duschen, soffläge och trevligt sällskap!

Trevlig helg alla glada! :-)

5 kommentarer:

  1. jag antar att det är nu jag ska skrika GRATTIS!!!!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Thi hi....jaaa det är nu! Skrik på! :-D
    Tack snälla... <3
    kram tebaks

    SvaraRadera
  3. Grattis till lyckad dag i Vännäs. Såg i "min" tidning VK en bild på dig och hästen.Stod inte så mycket men såg att det var du iaf.
    Jag bor ju bara 2 mil från, men hade ingen möjlighet komma och kolla. Du hade ju säkerligen ganska fullt upp så vi hade nog inte hunnit pratas nåt.
    Kramis till dig från Monkan

    SvaraRadera
  4. Va roligt! Vet du vilken dag det var i VK? Vi åker till Umeå Ryttarförening (Hippologum) den 24-25/4 på körtävling. Dit har du väl heller inte så långt? Välkommen, då lovar jag vi hinner prata! ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag såg du hade hittat artikeln iaf :-) Ja, dit är det bara dryga 3 mil så. Gubben min är i fjällen den helgen så kanske jag tar sonen med mig och kommer. Beror alldeles på hur jag mår osv. Men ska anteckna den helgen i kalendern.

    SvaraRadera