tisdag 20 april 2010

Mycke nu.

I går blev det en väldigt stressig dag. Hade svårt att "landa" och komma till ro på kvällen. Har tusen saker att stå i idag och känner varningssignaler på att varva ner. Konstigt nog så funkar det bäst att bara plöja på. Jobbar ännu lite fortare, ännu lite hårdare, ännu lite mer rationellt, hinner med fantastiskt mycke... för att SEN kunna ta det lugnt! :-)

Konstig taktik - men det funkar.... tror jag! VILL jag tro iaf...

Huset städat, tvätten snart klar, handlingslistan klar, pappersarbetet nästan klart. Nu hinner jag ut och köra häst innan nästa maskin med tvätt är klar. Visst?

I går kväll fick jag lära mig en hel del kring vindkraft, kraftledningsgator och hur svårt det kan vara att slåss med stora energibolag. Jag fascineras av vår ordförande som har helt rätt inställning när det gäller stora och svåra utmaningar: Ingenting är omöjligt - det tar kanske bara lite längre tid! Där "vanligt" folk ger upp, där letar hon bara nya lösningar. = Me like!

Visste ni att det ska huggas/röjas 40 meter breda kraftledningsgator, där de nya ledningarna ska fram till vindkraftverken bl.a. vid Åmliden? 40 meter!! Det blir många hektar mark sammanlagt som kommer att vigas till detta ändamål. Varför grävs inte ledningarna ner i backen undrar jag...?? hmm....

Nå väl, nu ska jag ut och ta vara på det vackra vårvintervädret. Emil och Farmarpojken ska få sig en runda i vagnen.

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar