tisdag 27 april 2010

Ris och ros

Har infört en ny sak på vårt familjeråd: Ris och Ros. Bildigt och praktiskt talat. Jag ordnade fram sex illustrerade bilder på en ros och lika många som skildrade ordet ris. Varje familjemedlem fick tilldelat var sin ris- och roslapp. Rosen symboliserar beröm och uppskattning och riset ogillande och ifrågasättande handlingar.

Varje familjemedlem fick möjlighet att ge någon annan i familjen dessa lappar, men kravet var att det skulle finnas en motivation till varför och att den som fick lappen, skulle få en chans att kommentera det hela. Man kunde ge ris och ros lappen till en och samma person om man ville.

Detta var ett väldigt uppskattat inslag i vårt familjeråd. Ungarna funderade en hel del... :-)

I dag har jag varit på tre utvecklingssamtal på morgonen. Ett kvar. Fick framgångsbesked ifrån alla lärare och det glädjer mig, att alla barns kunskaper ökas, samt att de verkar hyfsat motiverade och tillfreds i skolmiljön. Känns bra.

I dag är jag med i Västerbottens Folkblad. En jättefin bild på mig, Sofia och Farmarpojken från helgens tävlingar. Måste kontakta VF för att höra ifall man kan få köpa den där bilden...

Idag har jag kört en väldigt pigg och glad Emil. Famarpojken ska få sig en runda senare i eftermiddag.

När jag mockade idag, så ploppade det upp minst tio bra ideér, som jag ska försöka få ned på pränt i eftermiddag. Behöver minst tre timmars ostört arbete framför datorn. Hur ska det gå, mellan barnskjutsningar, middag, tvätt och annat..? Får väl va vaken i natt...? :-) Det kan det vara värt!

I morgon kväll är det hoppträning i Ersmark. Hopptävling i Skellefteå på lördag. Årets första. Ska bli helkul! Fredag läkarbesök och ännu mera vitrockar. Fy!

Ta hand om varandra.
P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar