måndag 19 april 2010

Stadsbesök och kursande.

I dag har vi avlagt ett besök i Skellefteå. Nr. 6 har fått en rejäl genomgång av sitt speciella hår. Vi gick därifrån många kronor fattigare - men ack så mycket klokare på råd och tips kring bångstyriga lockar. :-) Det tog nära 90 min bara att platta ut håret, för att senare kunna göra en fin klippning. Nu är det fixat och frisyren blev fin!

Lite längdskillnad när det lockiga blev rakt! :-)

Efter en massa pusslande med skjutsande och hämtande av resterande barn under eftermiddagen, så har jag lyckats hitta tid för mig själv att åka på styrelsemötet för LRF i kväll. Det ska bli skoj.

På onsdag är det kursdags igen. "Att påverka i vardagen". Jag ska försöka förbättra mitt sätt kring kommunikationens grunder. Vi kommer att gå igenom skillnader mellan förklara, försvara och förstå, samt diskutera kring hur olika värderingar och drivkrafter påverkar människors beteende. Dessutom ska vi hinna träna på att lyssna aktivt och välja rätt argument i okila situationer. Det ska bli riktigt intressant! :-)

Nu - vips iväg på möte. Känner mig tom i bollen efter dagens stadsresa och mötet med en annan myndighet. Kanske mera kaffe hjälper..?

Lilla "Göran" testar sin rangliga ben. "Teddy" ligger längst bak och vilar...

P o K / Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar