måndag 26 april 2010

Röjröj

I går kväll var Vittra upprörd. Arg, otroligt bestämd och pekade med hela handen. Otroligt nog så är det som att det är precis detta som ens omgivning väntar på ibland. Mina nära och kära börjar nog förvänta sig att jag ska "ta tag i" saker och ting som börjar förfalla och gro igen, för de vet att jag inte accepterar det.

Egentligen hatar jag att vara polis, arbetsledare och psykolog samtidigt. Fast när resultaten kommer, tack vare min konsekvens och pekandet med hela handen, så inser jag nog att det är precis vad jag gillar att göra... ;-)

Fast det ger mig högt blodtryck ibland. Höga krav på sig själv och på sin omgivning kan vara farligt. Fast egentligen anser jag inte att mina krav är orimliga... Att alltid göra sitt bästa, och att erkänna sina tillkortakommanden, är väl inte för höga krav..?

Att ge upp, skylla i från sig, sakna respekt och vara nonchalant gör mig vansinnig. Vill någon reta mig, använd då dessa beteenden... jag lovar att jag kommer att visa mitt ogillande!

Tack och lov har denna dag börjat alldeles underbart. Fick via mail höra att jag och Malin blivit nominerade som Månadens Kusk till Kuskringen i Sverige. Jag har inte fått ta del av kommentarerna till varför än, men det kommer väl senare. Kul! Här hittar ni hemsidan till Kuskringen.

Nu ska jag röja upp lite i vårt ostökiga hem. Röntgen i Skellefteå i eftermiddag.

Ha det bäst!
P o K/Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar