söndag 4 april 2010

Övning ger färdighet!

Sex timmars bilkörning i går, det känns i kroppen i dag. En timme brukar vara en utmaning för mig, tänk er då den timmen gånger sex! Tack och lov hade jag ju Sofia som trevligt sällskap, så det underlättade en hel del!

Gick i säng med huvudvärk i går kväll och vaknade med huvudvärk i dag. Har varit ute och jobbat i två timmar och druckit en hel del kaffe, så nu känns det bättre! :-)

Ska åka till ridklubben och lämna av giggen. Tre veckor kvar till första körtävlingen och jag behöver träna precisionsmomentet! Giggen tycker jag är svårkörd. Man sitter ej i mitten av vagnen, vilket gör det svårare att hitta av mitt emellan konerna. Behöver därför träna in känslan på var tusan hjulen egentligen befinner sig på vagnen, så att jag låter bli att pilla ner de där nedrarns tennisbollarna från konerna. :-)

Förberedelse, träning, träning, öva, öva och repetera. Det finns inga genvägar för att bli bättre. Bara att nöta på, bita ihop och köra vidare!

Städa, handla, tvätta, köra häst och umgås med barnen står dessutom på dagens agenda. Bäst att sätta i gång!

Ha det bäst - helst till häst! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar