söndag 25 april 2010

Svarta lammet och resultat

I helgen kom två lamm till. Pottan Fårskalle fick två tacklamm "Piffan" och Puffan", ett vitt och ett svart. Jätteroligt! :-) Paula är nu stolt bonusmamma och glad över sin "tjejer".

Tävlingshelgen för jag och Malin blev mer framgångsrik än vad vi kunnat ana. Malin och Emil klådde sitt personbästa i dressyren med 2 poäng och landade på 104 fina poäng. Det gav henne segern med 10 poängs marginal till tvåan. I precisionen körde hon felfritt igenom alla koner, men fick tyvärr lite tidsfel. Det fick de övriga oxå, fast mer än Malin, så hon gick vinnande även ur det momentet. Med de resultaten sammanslagna, så gav det henne en fin totalseger i ungdomsklassen.


För min egen del så hade jag sju medtävlande i min klass. I dressyren fick vi grenens högsta dressyrpoäng utav alla: 113 poäng = heeeelt otroligt! Ändå så var jag inte riktigt nöjd efter avslutad körning... ;-) Vi vann åtta poäng före tvåan. I precisionen körde vi utan att peta ner en endaste boll. men körde tyvärr lite för sakta och hamnade en bit utanför idealtiden, vilket gav oss tre straffpoäng. Slutade ändå på en fin tredjeplacering.

Farmarpojken skötte sig exemplariskt i precisionen, bjöd på fint och lyssnade jättebra på mina hjälper. Det var harmoniskt och roligt! Det sammanslagna resultatet gav oss totalsegern i vår klass. För vårt lag, Kågedalens Ryttarförening, så bidrog vi naturligtvis med våra fina resultat. Även laget fick vinna med jättefina gemensamma poäng.

Nu är man äntligen hemkommen. Otroligt stolt och lycklig efter denna underbara helg - men ack så trött... Nu hägrar en lång varm dusch och min egna sköna säng!

Take care, live life - be happy!

2 kommentarer:

  1. Oj vilka fina resultat ni gjort!! Stort grattis till välförtjänta rosetter!!

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket! :-)

    SvaraRadera