fredag 22 maj 2009

Aj...

Hade satt upp ett mål om att mocka fem släpkärror till fyrhjulingen, med hästbajs från vinterhagen per dag. Snabbt uppskattat skulle jag då vara klar efter fyra eller högst fem dagars mockande. Idag, på dag två, tog det stopp. Min högra axel bränner av öm muskelatur och kotorna i bröstryggen känns inte ligga där de ska. Nu förstår jag hur Farmarpojken kände sig...

Det blev bara två släpkärror idag. Nu kommer det att ta ännu längre tid innan jag är klar. :-(

Har ni läst Norra Västerbotten idag? Där står det om ridklubben och vår flopp med inköpet av hästarna i höstas. Tycker det var ett bra reportage. Uppriktigt, sakligt och med en positiv krydda. Kanske går det även att hitta reportaget på norran.se, har inte kollat där faktiskt... (ett tips till ni som inte har papperstidningen)

Kände mig så entusiastisk i morse och började fila på lite ansökningar till Idrottslyftet för ridklubbens räkning. Kom på mig själv med att tänka att det kanske var bäst att kolla ifall det finns någon som ens är intresserad, av det jag tänkt ansöka om bidrag till, innan jag lägger ner en massa krut på att formulera mig fint i djungeln av ansökningsblanketter och formulär.

Jag hoppas att det är för att folk är upptagna med annat, än att kolla sin mail så här på en fredag, för jag har inte fått någon som helst respons på min förfrågan! Är det ingen som är intresserad? :-( Nå väl, svaren kommer väl. Men då kanske min energi och entusiasm har lagt sig, och blivit överförd till något annat projekt...

Fick tag på mandel-sätt-potatis idag. Perfekt! Hoppas jah kommer att lyckas med den skörden. Finns det något godare än färsk mandelpotatis ihopmosad med äkta Smör?

Min Konka skickade det finaste SMS:et jag tror att jag någonsin har fått av någon idag. Hade det varit från en man hade jag blivit störtförälskad! ;-D Hahahaa.... skämt åsido, jättefint var det. Tack Konka, säger bara detsamma till dig. Love U.

Sköt om Er, live life - BE HAPPY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar