onsdag 6 maj 2009

Analyser upp över öronen

Har suttit på revisionsbyrån hela förmiddagen och gått igenom klubbens räkenskaper hittills i år. Har även gjort en analys om det ekonomiska läget inför framtiden för vår ridklubb.

Jag lär mig massor av att hålla på med detta, men det är väldigt tidskrävande och kräver en hel del av mig engagemangsmässigt. Ibland känns det för j-ligt tungrott, men jag ser att det finns ljusglimtar - och det är dem jag vill eftersträva.

En stor börda blir alltid lättare att bära om man hjälps åt.

Kiropraktikern ringde återbud i går. Ska åka dit i morgon i stället. Har masserat Farmarpojken varje kväll och han har ömmat rejält över ryggmuskulaturen, speciellt höger sida. I går kväll tyckte jag dock att han verkade lite bättre. Kanske min egna vård av honom har hjälpt? Ska ändå åka i morgon för säkerhets skull. Kanske jag får besked i fall han behöver veterinärvård. Vågar inte chansa.

Nu ska jag släppa ridklubbspappershögen för i veckan. Har lagt ner på tok för mycket tid där. Ska nu ta tag i vår egna pappershög och kanske hinna baka lite bullar idag..? Det är ju perfekt bakarväder. Regn och rusk utan dess like.

Live life, take care - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar