fredag 8 maj 2009

Vad var syftet?

Kom på idag att jag inte hade pratat med min Konka på nästan två veckor. Jag drömde intensivt om henne förra natten och hon har funnits i mina tankar hela dagen idag. Hon svarade inte på hemtelefonen och inte heller på mobilen. Fick en sådan där otäck känsla i bröstkorgen... Nån timme senare ringde hon upp. Hon är inlagd på sjukhus - andningsbesvär...

Min tappra Konka kämpar och jag vet att hon kommer att kämpa lite till. Vill verkligen åka till henne snart, måste det!

I morgon hade vi planerat att åka på klubbtävling i dressyr, men Paula kände sig inte riktigt kry i kväll och vi ställde därför in den resan.

Ska ta sovmorgon i morgon. Är helt slut i knopp och kropp. Ska avsluta dagens inlägg med en kort dikt, som jag fantiserat ihop alldeles nu.

Vad ville du uppnå? Vad ville du se?
Snälla hjälp mig förstå, få mig åter att le.

Vart ville du komma? Vad vill du ska ske?
Vad är syftet, snälla svara på det.

Min låga har slocknat,
som brunnit så starkt.
Hur kan jag den åter
blåsa liv i, trots allt?

Finns det någon mening, med det som nu sker?
Kommer gnistan åter - eller finns den inte mer...?

Vekå 090508

2 kommentarer: