måndag 4 maj 2009

Va fort tiden går!

Kollar på klockan och ser att den redan snart är 13.00! Och jag som inte ha hunnit allt jag tänkt ännu... Har suttit med pappersjobb hela förmiddagen. Lyckades dock slita mig loss för att köra lilla Emil en runda och fylla tvättmaskinen för andra gången idag. Diskmaskinen verkar ha blivit knasig igen. Ha varit tvungen köra samma program två gånger för att få disken ren. Det här med diskmaskinsalt förstår jag inte riktigt... Vad gör det för mån? Har nu i a f provat att fylla på med det, för att se ifall det blir bättre!

På onsdagmorgon ska jag träffa en auktoriserad revisor, som ska hjälpa vår ridklubb med en ekonomisk plan för det kommande året. Vi ska även analysera nuläget och spåna om framtiden. Jag har i helgen lyckats sammanställa en hyfsat realistisk framtidsplan för de närmsta månaderna, men inser redan nu att jag bör revidera den lite.

I morgon ska jag och några fler ur styrelsen träffa lite beslutsfattare, så det känns rätt så viktigt att vara på det klara med vilka framtidsvisioner vi har.

Innan dess har jag tänkt hinna åka till Skellefteå för att få Farmarpojken undersökt av en hästkiropraktiker. Vid helgens dressyrträning visade han stor ovilja till att bli riden och jag misstänker antingen en kotsubluxation i bakre delen av ryggen, eller en rejäl sträckning. Tror dock mer på det förstnämnda. Har masserat med liniment uppe på korset och märker att han ömmar rejält kring SI-lederna/muskulaturen kring kors/ländrygg, speciellt på höger sida.

Jag har ju inte ridit honom något sen han kom hem från träningslägret och har därför inte märkt några problem. I körningen fungerar han ju som vanligt... Med tryck uppifrån gör han det däremot inte!

Håll tummarna för att vi hittar lösningen i morgon på detta problem. Laser, massage och lite anti-inflammatoriskt brukar göra susen. Men hinner han bli fräsch till resten av hans bruksprov? Hmm... man får visst aldrig känna sig helt lugn. Vi får vila oss i form även till denna föreställning! :-)

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar